Vrijdag 3 September

FIETSENDIEVEN OP HETERDAAD BETRAPT ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is op de Lange Putstraat in 's-Hertogenbosch een 19-jarige fietsendief uit Sint Michielsgestel op heterdaad betrapt en aangehouden. Zijn vriend, een 20 jarige Vlijmenaar nam de benen. Agenten zagen het tweetal op de rijbaan van de Lange Putstraat op een fiets stampen en gingen terplaatse. De twee mannen namen bij het zien van de agenten de benen. De 19-jarige Gestelnaar kon terplaatse worden aangehouden. Zijn vriend wist te ontkomen. Op het bureau verklaarde de verdachte dat zij de fiets wilden meenemen, toen dat niet lukte besloot het tweetal te fiets helemaal te vernielen. Tegen de 19-jarige verdachte is proces-verbaal opgemaakt. De 20-jarige verdachte zal later worden gehoord.

PAUWEN EN BOSFAZANTEN UIT DIERENVERBLIJF GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

In de nacht van woensdag op donderdag zijn vanuit een dierenverblijf aan de Aalstweg in 's-Hertogenbosch twee jonge witte pauwen en achttien bosfazanten gestolen. De daders verschaften zich toegang door het forceren van een deur van het dierenverblijf.

DRIE AUTOMOBILISTEN ONDER INVLOED BETRAPT ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is op de Peperstraat in 's-Hertogenbosch een 33-jarige automobilist uit Wijk en Aalburg betrapt op het rijden onder invloed. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod. --

Hetzelfde overkwam een 23-jarige Bosschenaar op de Bruistensingel in 's-Hertogenbosch, ook hij kreeg een rijverbod en een proces-verbaal.

Een 52-jarige automobilist uit Nuenen liep op de Pettelaarseweg in 's-Hertogenbosch tegen de lamp. Hij kreeg een geldboete van Fl. 390,= en een rijverbod.

ILLEGALE ARBEID (Vlijmen)

Bij een controle door de Vreemdelingendienst van het District Den Bosch zijn in een horecagelegenheid aan het Plein in Vlijmen een 23- en 34-jarige Egyptenaar aangehouden wegens illegale arbeid. Het tweetal werkte zonder de vereiste papieren in de keuken van de gelegenheid. Zij zijn aangehouden en o.a. ter vaststelling van hun identiteit ingesloten. Tegen de eigenaar van het horecabedrijf is proces-verbaal opgemaakt.

DIEFSTAL BEDRIJFSWAGEN MET GRAAFMACHINE (Rosmalen)

Van donderdag op vrijdag is vanaf de Neptunusstraat in Rosmalen een rode bedrijfswagen, merk Toyota, type Dyna 150 met kenteken VP-HG-84, met daarop een graafmachine, merk Bobcat, type X320 ontvreemd. Beide voertuigen waren voorzien van een sticker BO-RENT.

AUTOBRAND ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is onder aan de afrit Den Bosch-Zuid van Rijksweg A2 in 's-Hertogenbosch de auto van een Veghelse (lft.onb.) spontaan in brand gevlogen. De vrouw zag rook onder de motorkap vandaan komen en bracht de auto tot stilstand. Medeweggebruikers wisten het vuur te blussen. De auto kon niet meer verder rijden.

CONTROLE ALCOHOL- EN DRUGSMISBRUIK ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond zijn bij controles op o.a. de Zuid-Willemsvaart ,Vliertstraat, Barbaraplaats en Kapelaan Koopmansplein in 's-Hertogenbosch zijn zeven personen bekeurd. In vier gevallen werd alcoholmisbruik geconstateerd, in de andere drie gevallen werden drugs gebruikt.

AUTODIEFSTAL, ('s-Hertogenbosch)

Vanaf de 1e Haren is in de nacht van donderdag op vrijdag een lichtpaarse Mercedes 124T ontvreemd. De auto is voorzien van het kenteken GP-YU-98.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 3403 '