Vrijdag 9 Juli

10-JARIGE JONGEN GEWOND ('s-Hertogenbosch)

Een 10-jarig jongentje uit 's-Hertogenbosch raakte donderdagmiddag ernstig gewond bij een aanrijding met een 16-jarige bromfietser, eveneens uit 's-Hertogenbosch. De 10-jarige jongen is opgenomen op de afdeling intensive care van het ziekenhuis. De bromfietser liep een pijnlijke rechter onderarm op. De bromfietser reed over het fietspad van de Maaspoortweg in de richting van de rotonde ter hoogte van het winkelcentrum Lokerenpassage. Vanaf de rotonde kwam op dat moment aan de verkeerde zijde van weg de 10-jarige jongen aanfietsen. Beide bestuurder raakten elkaar en kwamen ten val.

HELING ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is op de Markt een 's-Hertogenbosch een 24-jarige Bosschenaar aangehouden. Medewerkers van het dienst stadtoezicht van de gemeente raakten in met de hen bekende man in gesprek waarbij zij ontdekten dat hij in het bezit was van een aantal kledingstukken die nog voorzien waren van prijskaartjes. De politie nam de verdachte over en stelde een onderzoek in. De kledingstukken bleken van diefstal afkomstig en de verdachte verklaarde dat hij ze van een hem bekende Bossche drugsverslaafde had gekocht voor een kwart van de verkoopwaarde. Tegen de Bosschenaar wordt proces-verbaal opgemaakt.

RUIT VERNIELD ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is van een school aan de Patagonstraat in 's-Hertogenbosch een ruit ingegooid. Een getuige zag dat drie jongens zich aan de vernieling hadden schuldig gemaakt en belde de politie. De jongens (14,14 en 13 jaar oud) zijn aangehouden. Voor verdere afdoening van de zaak worden zij ter beschikking gesteld van het buro HALT.

INBRAKEN ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Weegschaal in 's-Hertogenbosch. Er was een klapraam geforceerd waardoor men naar binnen is geklommen. Het is nog niet bekend of er goederen uit het pand zijn gestolen. -

Bij een inbraak in een bedrijfspand aan de Rietveldenweg in 's-Hertogenbosch is afgelopen nacht een geldkist met inhoud weggenomen. Men is het pand binnen gekomen door een ruit te vernielen.

AANHANGWAGEN GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er vanuit de Orduynenstraat in 's-Hertogenbosch een eenassige aanhangwagen gestolen. De aanhanger, geladen met puin, was met ketting en slot vastgelegd aan een lantaarnpaal.

DIEFSTAL QUAD (Kruisstraat)

Uit een schuur aan de Slagkampweg in Kruisstraat is een gele Quad van het merk Suzuki en voorzien van een blauw zadel gestolen. De diefstal werd vanmorgen ontdekt en maar kan de afgelopen drie dagen zijn gepleegd.

OVERVAL MET INJECTIESPUIT ('s-Hertogenbosch)

Vanmorgen heeft een 30-jarige in Den Bosch verblijvende man een overval gepleegd op een winkel aan de Fonteinstraat in 's-Hertogenbosch. Niemand raakte gewond en de overval mislukte. Rond half twaalf kwam de man de winkel binnen waar op dat moment alleen een verkoopster aanwezig was. Nadat de man even had rondgekeken haalde hij een injectiespuit tevoorschijn, bedreigde daar de verkoopster mee en eiste geld van haar. De verkoopster schrok daar zo van, dat zij de winkel uit liep en hard begon te gillen. De overvaller wilde haar vastpakken maar inmiddels waren er meerdere winkeliers naar buiten gekomen. De overvaller maakte zich vervolgens uit de voeten maar kon later alsnog worden aangehouden.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 3436 '