Donderdag 29 April

MISHANDELD EN BEROOFD ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is op Achter de Tolbrug in 's-Hertogenbosch een 29-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch door drie mannen mishandeld. De man raakte zodanig gewond dat hij voor onderzoek naar het ziekenhuis is gebracht. Uit onderzoek is inmiddels gebleken dat het slachtoffer voorafgaande aan de mishandeling en beroving aan een van zijn drie belagers, een 17-jarige jongen, voor een bedrag van f. 50,00 aan verdovende middelen had verkocht. Omdat de kwaliteit van de drug achteraf niet goed zou zijn wilde de jongen zijn geld terug maar kreeg dat niet. Het slachtoffer werd daarop geschopt en geslagen door de jongen, die daarbij de hulp kreeg van twee bij hem zijnde mannen van 31 en 25 jaar oud. Het slachtoffer kwam daarbij op de grond terecht waarna hem zijn portemonnee werd afgenomen. De verdachten konden aan de hand van meerdere getuigenverklaringen kort na de mishandeling op het Burgemeester Loeffplein worden aangehouden. Twee van hen hebben inmiddels bekend. Zij zijn in verzekering gesteld. Alle verdachten zijn woonachtig in 's-Hertogenbosch.

ONTUCHT MET MINDERJARIGE (Engelen)

Een onbekend gebleven man heeft woensdagmiddag in het park aan de Vlacie in Engelen ontucht gepleegd met een meisje van 9 jaar. Het meisje was tussen 14.00 uur en 16.00 uur in het park aan het spelen en moest een daar in de bossages staande man helpen met plassen. Een en ander speelde zich af aan de zijde van het dierenparkje. Volgens het slachtoffertje zou het gaan om een blanke man van middelbare leeftijd met weinig haar en een bril met donkerkleurig montuur, Hij zou een witte bromfiets of een snorfiets bij zich hebben. De politie heeft inmiddels een onderzoek ingesteld maar is daarbij niet tot een mogelijke verdachte kunnen komen. Getuigen die woensdagmiddag in het park aan de Vlacie een man hebben gezien die aan het overigens summiere signalement voldoet worden verzocht contact op te nemen met de politie in 's-Hertogenbosch. 073-6991699.

MET MOTORFIETS ONDERUIT ('s-Hertogenbosch)

Een 23-jarige Bosschenaar verloor woensdagavond op het Muntelbolwerk in zijn woonplaats de macht over het stuur van zijn motorfiets. Hij kwam daardoor ten val en raakte evenals zijn 26-jarige achterop zittende passagier gewond. Beiden zijn voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis waar de verwondingen mee bleken te vallen.

BEDRIJFSINBRAKEN ('s-Hertogenbosch)

Bij bedrijven aan de Azielaan en de Afrikalaan is afgelopen nacht het inbrekersgilde op bezoek geweest. In beide gevallen heeft men gaten in een roldeur geknipt waarna men binnen kon dringen. Uit het bedrijf aan de Azielaan zijn een nog onbekend aantal telefoontoesatellen weggenomen. Uit het pand aan de Afrikalaan wordt computerapparatuur vermist.

INBRAAK IN WINKEL ('s-Hertogenbosch)

Bij een afgelopen nacht gepleegde inbraak in een winkel aan de Nieuwstraat is de onbekend gebleven inbreker gewond geraakt. Bij het via een ingegooid raam naar binnen klimmen heeft hij zich, gelet op de door de politie aangetroffen bloedspatten, waarschijnlijk aan het glas gesneden. Er wordt niets vermist.

ALCOHOL EN VERKEER ('s-Hertogenbosch)

Een 28-jarige inwoner van Rosmalen is afgelopen nacht bekeurd terzake het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. De man reed met zijn auto in achterwaartse richting over de Kruisstraat en botste onder de ogen van surveillerende politiemensen tegen een achter hem staande auto. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 3574 '