Zondag 1 Augustus

VERNIELZUCHTIGEN AANGEHOUDEN, 'S-HERTOGENBOSCH

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag drie inwoners van 's-Hertogenbosch van 19 en 20 jaar (2x) aangehouden. Het drietal wordt ervan verdacht die nacht in de Hinthamerstraat diverse vernielingen te hebben gepleegd aan auto's. Zo werden van diverse voertuigen de buitenspiegels afgeschopt en deuken in auto's getrapt. De politie wist de drie verdachten korte tijd later op de Zuiderparkweg te achterhalen dankzij enkele getuigen die de signalementen hadden doorgegeven. De drie zijn voor verhoor ingesloten.

BEDRIJFSINBRAAK, 'S-HERTOGENBOSCH

In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een bedrijf aan Heinis. Na het vernielen van een rolluik en het daarachter gelegen raam kon men het pand betreden. De dader(s) is/zijn kennelijk geschrokken van het alarm, waarna men zonder buit is vertrokken.

WINKELINBRAAK, ROSMALEN

Bij een inbraak in een winkel aan de Oude Baan is een geldbedrag van enkele honderden guldens uit een kassa gestolen. De toegang werd verkregen door het vernielen van een lichtkoepel. Het geld werd vanuit een kassa De inbraak vond plaats in de nacht van vrijdag op zaterdag.

INBRAAK, 'S-HERTOGENBOSCH

Op de Marathonloop in 's-Hertogenbosch is in de nacht van vrijdag op zaterdag ingebroken in een restaurant. Men kwam binnen door een ruit te vernielen. Voor zover was na te gaan wordt er niets vermist.

MAN BEDREIGT EN MISHANDELT SCHOONMOEDER, 'S-HERTOGENBOSCH

De politie heeft zaterdag een 34-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch aangehouden. De man had zaterdagmiddag op een terras aan de Bossche Markt zijn 23-jarige echtgenote en zijn 64-jarige uit Waalwijk afkomstige schoonmoeder mishandeld. Bovendien bedreigde hij zijn schoonmoeder met een kapot geslagen bierglas. Toen een politieauto naderde vluchtte de man. Hij kon later op de avond worden aangehouden en is in verzekering gesteld. De ruzie die was ontstaan ging over een familiekwestie.

BEDRIJFSINBRAAK, 'S-HERTOGENBOSCH

In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een bedrijf aan de Weerdskampweg. De toegang werd verkregen door een ruit te vernielen. Vervolgens is een geldkist ontvreemd waarin enkele honderden guldens zat.

VECHTENDEN AANGEHOUDEN, MALISKAMP

De politie heeft zaterdag omstreeks 22.30 uur op de Peter de Gorterstraat in Maliskamp drie personen van respkteivelijk 33, 33 en 18 jaar aangehouden. Het drietal had onderling ruzie gekregen voer schoonmaakwerkzaamheden. De twee 33-jarigen zijn in de loop van de nacht in vrijheid gesteld. De 18-jarige, die onder invloed van alcohol verkeerde is in de loop van zondagochtend heengezonden.

AANGEHOUDEN VOOR BELEDIGING, 'S-HERTOGENBOSCH

De politie heeft zondagnacht om 02.00 uur een 20-jarige Bosschenaar aangehouden terzake belediging. De man maakte op de Kerkstraat beledigende opmerkingen tegen twee surveillerende agenten. De recalcitrante man werd aangehouden en voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. Tegen de ochtend is hij heengezonden.

BEDRIJFSINBRAAK, 'S-HERTOGENBOSCH

Zondagnacht is ingebroken bij een bedrijf aan de Koenendelseweg. De toegang werd verkregen door een ruit van een toegangsdeur te vernielen. In het pand zijn enkele bureauladen doorzocht. Vermoedelijk is er niets ontvreemd.

AANRANDER AANGEHOUDEN, 'S-HERTOGENBOSCH

De politie heeft zondagnacht een 33-jarige inwoner van Den Dungen aangehouden. De man wordt ervan verdacht die nacht een 30-jarige inwoonster van 's-Hertogenbosch te hebben aangerand. Het feit gebeurde omstreeks 03.30 uur in de binnenstad toen het slachtoffer met een vriendin naar huis ging. Toen de twee vrouwen zich de eerste keer van hun belager hadden ontdaan kwam hij hen achterna waarna hij een van de vrouwen een portiek introk en haar vervolgens weer betastte. Aan de hand van het opgegeven signalement kon de politie de man korte tijd later op de Karrenstraat aanhouden. Hij is in verzekering gesteld.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4050 '