Woensdag 7 April

VERDACHTEN VAN AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond zijn twee jeugdige Bosschenaren van 15 jaar aangehouden als verdachten van betrokkenheid bij de diefstal van een personenauto. De politie kreeg uit de omgeving van de Rijnstraat meldingen dat men met een rode Opel Kadett aan het crossen zou zijn. Onderzoek leidde tenslotte naar de auto die op de Maastrichtseweg stond en welke op 5 april in 's-Hertogenbosch bleek te zijn gestolen. De auto is in beslag genomen. De beide verdachten zijn in verzekering gesteld.

GELDBOETE GEIND - NIEUWE BOETE UITGESCHREVEN ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond reed een 45-jarige inwoner van Boxtel op de kruising van de Orthenseweg met de Aartshertogenlaan door het rode verkeerslicht. Toen de politie de bestuurder controleerde bleek dat deze nog een geldboete had open staan van f. 150,00. Toen de man het geld via een kennis had gekregen en zijn boete bij de politie betaald had betaald, kon hij met een nieuwe bekeuring op zak zijn weg vervolgen.

DUBBELE BEKEURING ('s-Hertogenbosch)

Terzake het nuttigen van alcoholhoudende drank op de openbare weg de Visstraat is dinsdagavond proces-verbaal opgemaakt tegen een 23-jarige Bosschenaar. Na het uitschrijven van de bekeuring schold de man de agenten uit voor 'kankerlijers". Dit kwam hem nogmaals op een bekeuring te staan.

SNELHEIDSCONTROLES (Drunen)

Bij snelheidscontroles op de Lipsstraat en de Beethovenlaan zijn dinsdagavond 16 autobestuurders bekeurd. De hoogst gemeten snelheid op de Lipsstraat bedroeg 98 en op de Beethovenlaan 70 kilometer per uur. Op beide wegen is slechts 50 km/u toegestaan.

ALCOHOL EN VERKEER (Drunen)

Op de Spoorlaan is afgelopen nacht proces-verbaal opgemaakt tegen een 28-jarige automobilist uit Drunen. De man had een glaasje te veel op hetgeen hem op een geldboete kwam te staan van f. 390,00

DIEFSTAL GEREEDSCHAPPEN ('s-Hertogenbosch)

Namens een bouwbedrijf uit Bergeyk is vanmorgen aangifte gedaan van diefstal van electrische gereedschappen uit een magazijncontainer welke geplaatst was aan de Sportlaan. De diefstal zou vorige week hebben plaats gevonden.

DIEFSTAL UIT BERGING (Rosmalen)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een berging achter een woning aan de Eikakkerhoeven. Uit de berging zijn drie fietsen, een gereedschapskoffer en een boormachine weggenomen.

WINKELKDIEFSTALLEN ('s-Hertogenbosch)

Door beveiligingsmedewerkers werkzaam in het winkelcentrum Arena zijn in een winkel twee meisjes uit Haaren en St.Michielsgestel, respectievelijk 16 en 17 jaar oud, betrapt op diefstal. De meisjes zijn aangehouden en overgedragan aan de politie. Beide verdachten komen in aanmerking voor afwikkeling middels de HALT-procedure.

Een 26-jarige vrouw uit Vught is vanmiddag betrapt op winkeldiefstal aan de Schapenmarkt. Zij probeerde ongemerkt een paar schoenen weg te nemen. Door ze in aluminuimfolie te wikkelen dacht de vrouw dat het alarm niet af zou gaan. Toen dat echter wel gebeurde kon zij worden aangehouden en overgedragen aan de politie.

DIEFSTAL UIT TUIN (Vlijmen)

Vermoedelijk in de nacht van dinsdag op woensdag zijn vanuit een tuin van een woning aan de Schilderstraat een ongeveer 1 meter hoge molen in de hoofdkleuren groen en wit en een beeld voorstellende een jager met een geweer op de schouder weggenomen.

WONINGINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Vanmorgen is er ingebroken in een woning aan de Hengmeng. De vrouw des huizes had omstreeks negen uur de woning verlaten en zowel de voor- als de achterdeur goed afgesloten. Haar 15-jarige dochter lag nog te slapen. Deze werd tegen elven wakker omdat het licht in haar slaapkamer aanging. Zij zag een haar onbekende vrouw in haar slaapkamer die kennelijk schrok omdat er nog iemand thuis was. De onbekende vrouw riep nog in een vreemde taal naar iemand en verdween met rasse schreden uit de woning. Men bleek binnen gekomen te zijn door de achterdeur open te breken. Men heeft toch nog kans gezien om een gouden armband weg te nemen.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4091 '