Dinsdag 30 Maart

WONINGINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond is er ingebroken in een woning aan de Piano in 's-Hertogenbosch. De achterdeur is opengebroken waarna de woning is doorzocht. Vermist worden de kleurentelevisie, een spelcomputer, een videorecorder en -camera, een CD-speler en ongeveer 75 CD's.

MISHANDELING EN VERNIELING ('s-Hertogenbosch)

Een 17-jarige jongen uit Somalië is maandagavond op het Wilhelminaplein in 's-Hertogenbosch door twee inzittenden van een personenauto mishandeld. De jongen liep geen noemenswaardig letsel op. Zijn fiets werd vernield. Het slachtoffer fietste met zijn vriend over het Wilhelminaplein en werd gepasseerd door een witte auto met vier inzittenden. Door het geopende raam van de auto werd in de richting van de Somalische jongen geroepen "White power". Een stukje verderop stapten twee personen uit de auto, waarna de Somalische jongen in het gezicht werd gestompt. Hij werd ook op zijn schouder geraakt door een in zijn richting gegooide bierfles. De verdachten zijn daarna weggereden. Het merk en het kenteken van de auto waarin zij zaten zijn helaas onbekend gebleven.

ONDER INVLOED VAN VERDOVENDE MIDDELEN('s-Hertogenbosch)

Tegen een 23 jarige inwoner van 's-Hertogenbosch is maandagavond op de Harendonkweg in zijn woonplaats proces-verbaal opgemaakt voor het rijden onder invloed van verdovende middelen. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

ONDER INVLOED VAN ALCOHOL ('s-Hertogenbosch)

Een 28 jarige Bosschenaar is van maandag op dinsdag op de Hekellaan in 's-Hertogenbosch betrapt op het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. Hij kreeg proces-verbaal en een rijverbod.

ONDER INVLOED EN GEEN RIJBEWIJS (Rosmalen)

Van maandag op dinsdag is tegen een 26-jarige inwoner van Rosmalen proces-verbaal opgemaakt voor het rijden in een auto onder invloed van alcoholhoudende drank op de Jan Heijmanslaan in Rosmalen. De man bleek niet in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Surveillerende agenten zagen een auto rijden waarvan de bestuurder er bij het zien van de politie vandoor ging. Op het Hoogveld reed de bestuurder zich vast, stapte uit en rende weg. Korte tijd later is de man als passagier in een andere auto aangetroffen en kon alsnog worden aangehouden.

LICHT GEWOND BIJ AANRIJDING ('s-Hertogenbosch)

Op de kruising van de Oostwal met de Bossche Pas is vanmorgen een 10-jarig fietsstertje uit 's-Hertogenbosch licht gewond geraakt. Zij werd toen zij via het fietspad de Oostwal overstak aangereden door een personenauto die werd bestuurd door een 22 jarige Bosschenaar. Het slachtoffertje is voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht. PROJECT SCHOOLZONE ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag zijn tijdens het extra toezicht in het kader van het project "Schoolzone" zeven personen bekeurd voor o.a. het niet dragen van een helm, het opgeven van een valse naam. Nog eens acht scholieren zijn gewaarschuwd voor zaken als a-sociaal rijgedrag op bromfietsen en het zich hinderlijk ophouden voor ingangen van winkels. Het project heeft als doel het terugdringen van overlast door middelbare scholieren in het gebied ten westen van het station in 's-Hertogenbosch.

BROMFIETS INGENOMEN, FL. 210,= BOETE ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag is op de Rompertsebaan in 's-Hertogenbosch een bromfiets uit het verkeer genomen. De 18-jarige Bossche bestuurder kreeg een boete van Fl. 210,=. De jongeman deed voorkomen alsof hij op een snorfiets reed. Het voertuig was voorzien van een oranje plaat. Een motorrijder van de politie zette de jongen aan de kant. In werkelijkheid bleek het om een bromfiets te gaan en diende de bestuurder dus ook een helm te dragen. Proces-verbaal is opgemaakt.

VERKEERSCONTROLE ROSMALEN (Rosmalen)

Dinsdagmiddag zijn bij verkeerscontroles op o.a. de Blokkenweg/Lunerkampweg en Rijksweg N50 in Rosmalen zijn zevenentwintig bestuurders bekeurd terzake een inrijverbod Lunenkampweg en Blokkenweg (19x), inhaalverbod vrachtwagens op de N50 (7x) en het rijden zonder bromfietscertificaat (1x).

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4108 '