Dinsdag 7 December

LEVENSGEVAARLIJK MORTIERVUURWERK ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag is in een woning aan de Lingestraat in 's-Hertogenbosch mortiervuurwerk inbeslaggenomen. Naar aanleiding van binnengekomen informatie stelden agenten een onderzoek in. In de huiskamer trof de politie een zogenaamd "flowerbed" bestaande uit honderd mortieren aan. De doos vuurwerk bevat ongeveer vijfentwintig kilogram kruit. Het vuurwerk is alleen bedoeld voor professioneel gebruik. Bij ondeskundig gebruik is het levensgevaarlijk. Volgens de bijbehorende instructies moet het vuurwerk voor het afsteken voor driekwart worden ingegraven en moet er een veiligheidszone met een straal van vijftig meter in acht worden genomen. De 53-jarige bewoner van het pand verklaarde het vuurwerk voor Fl. 450,= in België te hebben gekocht. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

VERWARRING BIJ PINAUTOMAAT ('s-Hertogenbosch)

Maandagmiddag is van een 50-jarige Rosmalenaar bij het pinnen aan het Burgemeester Loeffplein in 's-Hertogenbosch Fl. 500,= gestolen. De man probeerde het bedrag te pinnen en kreeg op het scherm een melding dat hij ook minder dan Fl. 25,= kon pinnen. Omdat de man dacht dat het apparaat niet werkte, liep hij naar een naastgelegen automaat. Hier bleek dat ondanks de verschenen tekst toch het gevraagde geldbedrag uit de automaat kwam. Toen hij terugliep naar de eerdere pinautomaat om te controleren of daar soms ook het bedrag was uitbetaald, zag hij iemand snel wegfietsen. Bij controle op de bank bleek dat er inderdaad tweemaal Fl. 500,= was uitbetaald en dat de onbekende fietser vermoedelijk het bedrag heeft weggenomen.

ERNSTIG GEWOND BIJ POGING KRUIWAGEN VAN SNELWEG AF TE HALEN

(Nieuwkuijk) Maandag aan het einde van de middag is een 59-jarige Vughtenaar op de noordbaan van Rijksweg A59 nabij de oprit richting Heusden in Nieuwkuijk ernstig gewond geraakt. In een poging een van zijn aanhangwagen afgevallen kruiwagen van de rijbaan te halen werd hij aangereden door een 59-jarige automobilist uit Oudheusden. Het slachtoffer is met ernstig hoofdletsel per ambulance overgebracht naar het Grootziekengasthuis in 's-Hertogenbosch. Door het ongeval ontstond een lange file.

DIEFSTAL BEDRIJFSWAGEN MET MUZIEKINSTRUMENTEN ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond is vanaf de Hekellaan in 's-Hertogenbosch een blauwe VW-bus type T4 met het kenteken VG-FN-35 met muziekinstrumenten en geluidsapparatuur ontvreemd. Het betrof apparatuur voor een complete band. De waarde bedroeg ongeveer Fl. 1.00.000,=.

JONGEN BETRAPT OP DRANKDIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond is een 15-jarige jongen uit 's-Hertogenbosch in een magazijn van een levensmiddelenbedrijf aan de Balkweg in zijn woonplaats betrapt op diefstal van een fles Martini. Een werknemer zag de jongen met twee 16-jarige jongens door het magazijn lopen terwijl hij daar normaal gesproken alleen als zaterdagkracht werkt. Bij controle bleek de jongen een fles Martini onder zijn jas te hebben verstopt. Hij is aangehouden. De twee andere jongens bleken niets bij zich te hebben en mochten het pand verlaten. Volgens de 15-jarige verdachte zou hij door de andere twee zijn aangezet tot de diefstal.

AUTOMOBILISTEN NEGEREN MASSAAL GESLOTENVERKLARING

('s-Hertogenbosch) Maandagmiddag hebben een vijfenveertigtal automobilisten de geslotenverklaring bij de Stationstunnel in 's-Hertogenbosch genegeerd. Tegen alle bestuurders is proces-verbaal opgemaakt.

BRAND IN NIEUWBOUW ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond is brand uitgebroken in nieuwbouw aan de Van Broeckhovenlaan in 's-Hertogenbosch. Vermoedelijk is door het gooien van vuurwerk brand ontstaan in isolatiemateriaal van het pand. De brandweer was de brand snel meester. De Van Broeckhovenlaan is enige tijd voor het verkeer afgesloten geweest.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Van maandag op dinsdag is ingebroken in een automobielbedrijf aan de Rietveldenweg in 's-Hertogenbosch. In een kantoorruimte hebben de daders tevergeefs getracht een kluis te openen. Het is nog niet bekend of er iets uit het pand is ontvreemd.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4161 '