Donderdag 15 Juli

11-JARIGE WEERT ZICH KRANIG ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag heeft een 11-jarig Bosschenaartje zich kranig verweerd nadat een onbekende man hem op de Rompertpassage in zijn woonplaats probeerde te beroven. De jongen verliet een supermarkt en werd op dat moment door een onbekende man bij zijn keel gepakt die de portemonnee van het slachtoffer opeiste. De 11-jarige gaf de dader een krachtige trap tegen zijn knie, waarop deze losliet. De jongen wist op dat moment weg te komen.

JONGEN RIJDT TEGEN BETONPAAL (Rosmalen)

Woensdagmiddag zagen twee op snorscooters surveillerende agenten op het Westerpad in Rosmalen vanuit tegenovergestelde richting met grote snelheid een bromscooter naderen. Na het geven van een stopteken wilde de 18-jarige Bossche bestuurder via de berm met grote snelheid om de agenten heenrijden. Hij zag daarbij een betonpaaltje over het hoofd en kwam ten val. Zijn bromfiets liep schade op. De jongen kreeg een proces-verbaal wegens het rijden op een opgevoerde scooter en het niet dragen van een voor hem verplichte helm.

BEDRIJFSINBRAAK (Nieuwkuijk)

Donderdagmorgen is ingebroken in een bedrijfspand aan de Vimmerik in Nieuwkuijk. Toegang is verkregen door het vernielen van een ruit. Uit de kantoorruimte o.a. een computer ontvreemd.

FL. 900,= BOETE VOOR BELG ('s-Hertogenbosch)

Van woensdag op donderdag zagen surveillerende agenten op de A2 in 's-Hertogen-bosch de bestuurder van een auto met een Belgisch kenteken nogal langzaam (80 km/h) en slingerend over de weg rijden. Bij controle van de 59-jarige man uit Oud-Turnhout afkomstige bestuurder bleek dat hij duidelijk teveel aan "Bacchus"had geofferd. De man kreeg een geldboete van Fl. 900,= en een dagvaarding.

TE SNELLE RIT EINDIGT TEGEN LANTAARNPAAL ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is een 40-jarige Amsterdammer op Rijksweg A2 op de afrit "De Herven" in 's-Hertogenbosch tegen een lantaarnpaal gereden en gewond geraakt. De man haalde kort voor de aanrijding via een verdrijvingsvlak met hoge snelheid een andere automobilist in. De Amsterdammer moest na de manoeuvre hard remmen en raakte vermoedelijk mede door het natte wegdek in een slip en kwam tegen een lantaarnpaal tot stilstand. Hij is per ambulance met o.a. snijwonden overgebracht naar het Carolus ziekenhuis. De auto en de lantaarnpaal liepen forse schade op.

TIMMERGEREEDSCHAP ONTVREEMD ('s-Hertogenbosch)

Van woensdag op donderdag is ingebroken in een geparkeerde bestelauto aan de Tweede Reitse Dreef in 's-Hertogenbosch. Uit het voertuig is een grote hoeveelheid timmergereedschap, waaronder een decoupeerzaag, een schroefmachine en een Hilty-boormachine ontvreemd.

MAN NAAKT IN FONTEIN ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag kregen agenten een melding dat een man naakt verkoeling zocht in de fontein aan het Stationsplein in 's-Hertogenbosch. Terplaatse bleek een 31-jarige man zonder vaste woon-of verblijfplaats in zijn zwembroek bier te zitten drinken in de fontein. Hij liet ten overstaan van omstanders regelmatig zijn zwembroek zakken. De man bleek dronken te zijn. Hij is verwijderd en kreeg een proces-verbaal voor openbare dronkenschap.

KLEDINGDIEVEGGE AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmiddag is een 37-jarige Bossche op de Hinthamerstraat in haar woonplaats door een beveiligingsbeambte betrapt op diefstal van kleding. De vrouw nam kleding weg vanaf een kledingrek voor de winkel. Zij is aangehouden en overgedragen aan de politie. Uit onderzoek bleek dat zij ook nog in kledingzaken aan de Visstraat en aan de Markt kleding had gestolen. De totale buit bestond uit 10 topjes, 4 broeken, 4 shirts en 1 vest. De vrouw is ingesloten en de kleding is inbeslaggenomen.

SNELHEIDSCONTROLES (Heusden / Vlijmen)

Heusden Vanmiddag zijn bij een controle op de maximum snelheid op de provinciale weg N267 in Heusden 158 automobilisten bekeurd voor overtreding van de maximum snelheid van 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid was 144 km/h. --

Vlijmen Vanmiddag zijn bij een controle op de Nassaulaan in Vlijmen 6 automobilisten bekeurd voor overtreding van de maximum snelheid van 50 km/h. De hoogst gemeten snelheid was 85 km/h.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4247 '