Donderdag 1 Juli

ROSMALEN

MISHANDELING

Woensdagavond is op de Medusatraat in Rosmalen een 53-jarige vrouw mishandeld. De zoon van de vrouw was die avond achterna gezeten door een buurtjongen. Toen de vrouw, die aan een rolstoel gekluisterd zit, dit hoorde van een aantal vriendjes van haar zoon ging zij naar buiten en vond de bewuste buurjongen. Toen zij hem vertelde dat het afgelopen moest zijn met dat "gedonder" werd zij uitgescholden. De jongen gaf haar daarna een harde schop tengevolge waarvan zij met haar invalidenwagen omviel. De vrouw moest door omwonenden weer in haar rolstoel worden gezet. Zij deed aangifte van mishandeling en de politie van het team Rosmalen stelt een onderzoek in.

BEDRIJFSINBRAAK

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijfspand aan De Grote Elst in Hintham. Men is na het vernielen van een raam en een traliewerk naar binnen gegaan. Uit een kantoorruimte heeft men een nog onbekende hoeveelheid contant geld weggenomen.

PAARDENTRAILER GESTOLEN

Vanaf het erf van een woning aan Hintham in Hintham is afgelopen nacht een lichtgrijze paardentrailer van het merk HENRA gestolen.

VLIJMEN/DRUNEN/HEUSDEN

DIEFSTAL VANAF BEGRAAFPLAATS

Tussen maandagavond en dinsdagmiddag is vanaf een graf van de begraafplaats aan de Mortelweg in Vlijmen een rozenstruik van 1,5 meter hoog uit de grond getrokken en weggenomen.

CARAVAN GESTOLEN

Een 50-jarige inwoner van Groesbeek kreeg dinsdagavond te horen dat zijn caravan, merk Knaus was gestolen. De caravan was op 16 mei in een stalling geplaatst aan de Meliestraat in Vlijmen. Het is niet bekend wanneer de diefstal plaatsgevonden heeft.

SNELHEIDSCONTROLE

Woensdagmiddag is op de Grotestraat in Drunen een kortstondige ( 12.55 uur - 13.25 uur) snelheidscontrole gehouden. Er passeerden 130 voertuigen waarvan er zes te hard reden. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 63 kilometer per uur. Er is slechts 50 km/u toegestaan.

VERNIELING

Woensdagavond zijn in de Paganinistraat in Drunen een tweetal straatnaam bordjes vernield. De vernieling werd door getuigen gezien en aan de hand van het signalement kon een verdachte worden opgespoord. Tegen deze verdachte, een 26-jarige man uit Drunen, wordt proces-verbaal opgemaakt.

BOETE VOOR WINKELDIEFSTAL

Vanmorgen werd in een winkel aan de Torenstraat in Drunen een 57-jarige vrouw betrapt op het plegen van winkeldiefstal. Zij bleek bewust een aantal boodschappen ter waarde van ruim f. 28,00 niet aan de kassa te hebben afgerekend. De diefstal komt de vrouw te staan op een geldboete van f. 240,00

's-HERTOGENBOSCH

OVERLAST DRUGGEBRUIK

Woensdagavond werd in de bossages rondom de Vlierstraat in 's-Hertogenbosch een 24-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch aangetroffen die daar verdovende middelen zat te gebruiken. Er wordt proces-verbaal tegen hem opgemaakt.

MET BIJL GESLAGEN

De politie in Den Bosch stelt een onderzoek in naar aanleiding van een woensdagmiddag aan de Trompet in 's-Hertogenbosch geëscaleerd relatieprobleem. Een 49-jarige inwoner van 's-Hertogenbosch kwam aan de woning aan de Trompet zijn dochtertje ophalen maar kreeg dit niet mee. Daarna kreeg hij ruzie met de 41-jarige bewoner van de woning aan de Trompet. Beiden beschuldigen elkaar ervan het eerst te hebben geslagen. De 41-jarige man nam op een gegeven moment een hakbijl ter hand en sloeg daarmee op de borst van zijn tegenstander. Deze raakte daardoor zodanig gewond dat hij in het ziekenhuis moest worden behandeld. Beide mannen zijn aangehouden en inverzekering gesteld.

AANRIJDING OP RIJKSWEG A2

Een omstreeks 13.45 uur plaatsgevonden aanrijding op de Rijksweg A2 ter hoogte van het provinciehuis in 's-Hertogenbosch heeft lange tijd voor filevorming gezorgd. Omstreeks 15.45 uur kwam het verkeer, nadat enkele betrokken auto's middels een kraanwagen waren verwijderd, weer enigszins goed op gang. De aanrijding waarbij zes personenauto's en een vrachtauto betrokken waren vond plaats op de rijbaan in de richting Utrecht. Vermoedelijke oorzaak Een lesauto reed met trage snelheid over de invoegstrook en begon zelfs te remmen. Een daarachter rijdende personenauto moest teneinde te voorkomen achterop de lesauto te rijden uitwijken naar links en kwam daarbij voor het achter hem rijdende verkeer plotseling op de hoofdrijbaan terecht. Het gevolg was een aanrijding met het reeds genoemde gevolg. Er raakte niemand gewond.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4497 '