Zondag 2 Mei

VLEKKELOZE HULDIGING FC DEN BOSCH

De huldiging van spelers en bestuur van FC Den Bosch is zondagavond probleemloos verlopen. Ruim zeveneneenhalfduizend Bosschenaren waren op de Markt voor het stadhuis aanwezig toen de kampioenen van de eerste divisie één voor één door presentator Hans Kraay junior op het bordes werden geroepen. Na de ontvangst, die van 18.45 tot 20.00 uur duurde zijn meer dan duizend supporters met de 22 bussen die hen eerder van het Eccostadion naar het centrum van 's-Hertogenbosch hadden gebracht weer naar het stadion vervoerd, waar het feest op de groene grasmat wordt voortgezet. De politie was tijdens de huldiging met zestig medewerkers op en rond de Markt aanwezig doch behoefde niet een keer op te treden.

Tijdens de wedstrijd in Roosendaal assisteerden vijftien politieagenten uit 's-Hertogenbosch hun collega's aldaar bij de begeleiding van de FC Den Bosch-supporters. Zowel in Roosendaal, als tijdens de terugreis naar 's-Hertogenbosch hebben zich geen bijzonderheden voorgedaan.

WONINGINBRAAK, 'S-HERTOGENBOSCH

Vrijdagavond is ingebroken in een woning aan Lokeren. De toegang werd verkregen door een raam te forceren. Uit de woning is een GSM-telefoon gestolen.

FIETSER GEWOND, AUTOMOBILIST RIJDT DOOR

De politie van 's-Hertogenbosch heeft vrijdagavond een 35-jarige automobilist uit die plaats aangehouden die was doorgereden na een aanrijding. De man had omstreeks 20.45 uur op de Maastrichtseweg een 23-jarige fietser uit Berlicum aangereden. Het slachtoffer liep enkele verwondingen aan het hoofd op en is overgebracht naar het Grootziekengasthuis. De Maastrichtseweg is ter plaatse gesloten voor motorvoertuigen. De automobilist kon korte tijd later worden aangehouden in een feesttent in de omgeving. Tegen hem wordt proces verbaal opgemaakt.

INKLIMMING, 'S-HERTOGENBOSCH

Inbrekers hebben vrijdagavond geld en sierraden ontvreemd vanuit een woning aan de Gheert van Calcarplein. De dader(s) moet zich de toegang hebben verschaft door via een raam binnen te klimmen. De waarde van het ontvreemde is niet bekend.

OVERVALLER VANGT BOT, 'S-HERTOGENBOSCH

Een tot nu toe onbekend gebleven man heeft vrijdagavond een overval gepleegd op een cafetariahoudster aan de Citadellaan. De man kwam omstreeks 22.15 uur de cafetaria binnen en eiste onder bedreiging van een vuurwapen geld. Toen de 43-jarige vrouwelijke bediende weigerde om geld af te staan is de overvaller zonder geld vertrokken. Het gaat hier om een circa 20-jarige man met een lengte van circa 1.70 mtr. Hij had lichtblond krullend haar en was gekleed in een trainingspak. Eventuele getuigen worden verzocht zich met de politie van 's-Hertogenbosch in verbinding te stellen onder telefoonnummer 073-6991699.

RIJBEWIJS INGEVORDERD, 'S-HERTOGENBOSCH

De politie heeft het rijbewijs van een 38-jarige automobilist uit Herpt ingevorderd. De man bestuurde omstreeks 04.30 uur op de Bossche Parade een auto terwijl hij onder invloed verkeerde. Hij kreeg een onmiddellijk rijverbod van negen uren.

SNELHEIDSCONTROLE, HEUSDEN

Bij een snelheidscontrole op de Provincialeweg N267 onder Heusden zijn zaterdag tussen 11.30 en 12.05 uur 29 automobilisten bekeurd. In totaal passeerden 150 voertuigen de controlepost. De snelste reed 151 km/u.

OVERVAL TANKSTATION, 'S-HERTOGENBOSCH

Zaterdagmiddag is op de Helftheuvelweg een tankstation overvallen. De dader kwam omstreeks 15.00 uur het tankstation binnen en eiste onder bedreiging met een vuurwapen geld van de 24-jarige bediende. Deze heeft hem onder bedreiging enkele honderden guldens afgegeven. De overvaller is hierna gevlucht.

Signalement De leeftijd van de dader wordt geschat tussen 20 en 25 jaar. Normaal postuur en een lengte van circa 1.80 mtr. Hij droeg een witte baseballpet en een zonnebril. De politie verzoekt eventuele getuigen zich met haar in verbinding te willen stellen via telefoonnummer 073-6991699.

RIJBEWIJS INGEVORDERD, 'S-HERTOGENBOSCH

Een 38-jarige automobilist uit Tilburg heeft zijn rijbewijs moeten inleveren bij de politie van 's-Hertogenbosch. De Tilburger was in de nacht van zaterdag op zondag betrokken bij een eenzijdig ongeval nabij de afslag Den Bosch West op de Rijksweg A 59. Hij verloor de controle over zijn auto en sloeg over de kop. De man bleek dermate onder invloed te verkeren dat hij een onmiddellijk rijverbod van zes uren kreeg. Hij raakte niet gewond.

AUTODIEFSTAL, DRUNEN

Vanaf het Raadhuisplein in Drunen is in de nacht van zaterdag op zondag een witte Opel Kadett gestolen. Het voertuig is voorzien van het kenteken TN-73-NV.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4692 '