Zondag 17 Januari

WONINGINBRAAK, 'S-HERTOGENBOSCH

Vrijdagavond is ingebroken in een woning aan de Vijfde Slagen. De dader(s) zag(en) kans om een raam te openen, waarna de woning werd doorzocht. Er zijn enkele sieraden en een fototoestel ontvreemd. De waarde van het gestolene is niet bekend.

BEDRIJFSINBRAAK, 'S-HERTOGENBOSCH

Bij een inbraak in een winkel aan de Kerkstraat is voor enkele duizenden guldens aan postzegels gestolen. De dader(s) verschafte(n) zich de toegang door een glazen wand te vernielen.

DIEFSTAL COMPUTER, 'S-HERTOGENBOSCH

Bij een inbraak in een kantoor aan de Rompertsebaan is in de nacht van vrijdag op zaterdag een computer ontvreemd. De inbraak werd 's-nachts ontdekt. Van het kantoor werd een ruit vernield om binnen te komen.

MAN VERNIELT WINKELRUIT, 'S-HERTOGENBOSCH

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een 34-jarige inwoner van Oss aangehouden. De man vernielde rond 05.00 uur in de Krullartstraat een winkelruit en ging er met enkele flessen drank vandaar. Op aanwijzing van enkele getuigen kon de man even later in de Fornteinstraat worden aangehouden. Hij had enkele verwondingen aan de onderarmen en is hiervoor in het Grootziekengasthuis behandeld. Tegen hem wordt proces verbaal opgemaakt.

ZAKKENROLLEN, 'S-HERTOGENBOSCH

Bij de politie is zaterdag zes keer aangifte gedaan van zakkenrollerij. De portemonnees van de slachtoffers werden onopgemerkt uit de handtas weggenomen. De diefstallen vonden driemaal plaats op de Hinthamerstraat, tweemaal op de Markt en eenmaal op de Vughterstraat. In twee gevallen liep de dader opzettelijk tegen zijn slachtoffer aan.

WINKELDIEF AANGEHOUDEN, 'S-HERTOGENBOSCH

Een 23-jarige man uit 's-Hertogenbosch is zaterdagmiddag door de bewakingsdienst van een warenhuis aan de Pensmarkt aangehouden in verband met winkeldiefstal. Hij bleek voor ruim tweehonderd gulden aan goederen uit de winkel te hebben ontvreemd. De man is na verhoor weer in vrijheid gesteld. Tegen hem is proces verbaal opgemaakt.

GEWOND BIJ AANRIJDING, 'S-HERTOGENBOSCH

Een 30-jarige automobiliste uit 's-Hertogenbosch is zaterdagmiddag gewond geraakt bij een aanrijding in haar woonplaats. De vrouw botste op de Vlijmenseweg achterop de auto van een voorganger die afremde. De vrouw is met onbekende verwondingen overgebracht naar het Willem Alexanderziekenhuis.

AUTODIEFSTAL, 'S-HERTOGENBOSCH

Op de Hekellaan is zaterdagmiddag een auto ontvreemd. Het betreft hier een groene Mercedes 300 TE, voorzien van het kenteken TH-32-YT.

WONINGINBRAKEN, 'S-HERTOGENBOSCH

Zaterdagavond is ingebroken in een woning aan de Buitenpepersdreef. Om binnen te komen werd een ruit vernield. Er is een discman ter waarde van enkele honderden guldens ontvreemd.

Bij een inbraak op de Geldersedam is zaterdagavond een videorecorder ontvreemd. De dader(s) verschafte(n) zich de toegang door een raam te forceren.

Dit weekeinde is op de Middelburglaan ingebroken in een woning. Na het forceren van een raam verkreeg men de toegang tot de woning. Er is een videorecorder ontvreemd.

VERDOVENDE MIDDELEN, ROSMALEN

De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag een 19 en een 20-jarige inwoner van Alphen aan den Rhijn en een 20-jarige inwoner van Woerden aangehouden. De drie mannen bleken bij controle op de Graafsebaan in het bezit te zijn van enkele zakjes met verdovende middelen (vermoedelijk cocaine) en enkele tientallen XTC-pillen. Het drietal is voor verder onderzoek ingesloten.

ONDER INVLOED, VLIJMEN

Een 46-jarige automobilist uit Vlijmen heeft in de nacht van zaterdag op zondag van de politie een boete van Fl, 390.= opgelegd gekregen. De man werd omstreeks 02.10 uur op de Sint Catharinastraat in zijn woonplaats in zijn auto gecontroleerd en bleek daar onder invloed achter het stuur te zitten.

ALARM VOORKOMT VERDERE INBRAAK, ROSMALEN

In de nacht van zaterdag op zondag is bij een bedrijf aan de Saffierborch te Rosmalen een ruit van een voordeur vernield. Kort hierna trad het alarm in werking waardoor vermoedelijk een inbraak voorkomen is. Er wordt niets vermist. Ook bij een nabij gelegen bedrijf werd op dezelfde wijze ingebroken. Ook hier wordt niets vermist.

OPSTOOTJE, 'S-HERTOGENBOSCH

In de nacht van zaterdag op zondag omstreeks 04.55 uur ontstond in de Visstraat een opstootje, waarbij enkele jongelui betrokken waren. De politie hield drie jongeren in de leeftijd van 18-19 en 22 jaar aan, allen inwoners van Den Bosch. Een van hen bleek niets met de vechtpartij uitstaande te hebben en is weer in vrijheid gesteld. De andere twee kregen een proces verbaal.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4693 '