Woensdag 8 September

VERDACHTE AUTO-INBRAKEN AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is op de Hekellaan in 's-Hertogenbosch een 28-jarige Ossenaar aangehouden als verdacht van auto-inbraken. De man zou volgens een taxichauffeur kort daarvoor hebben ingebroken in auto's aan de Peperstraat en op de Parade in 's-Hertogenbosch. Medewerkers van de afdeling stadstoezicht hielden de man staande en droegen hem over aan de politie. De man is daarop aangehouden en voor nader onderzoek ingesloten. De politie sluit niet uit dat de man voor meer auto-inbraken verantwoordelijk is.

WINKELDIEVEGGE VOOR TIEN DAGEN VAST ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag is een 27-jarige Bossche druggebruikster op de Orthenseweg in 's-Hertogenbosch aangehouden als verdacht van een paar winkeldiefstallen. De verdachte bleek gesignaleerd te staan voor een gevangenisstraf van tien dagen. De politie kreeg een melding van een winkel in huishoudelijke artikelen aan de Arena dat een onbekende vrouw zgn. laafpoppetjes had weggenomen. Agenten wisten de vrouw bij de Orthenseweg aan de hand van het signalement te achterhalen. Bij haar aanhouding probeerde de vrouw er vandoor te gaan. Zij moest het qua snelheid afleggen tegen de agent. Uit onderzoek bleek dat de verdachte in drie verschillende winkels in het centrum van Den Bosch o.a. hoeslakens en drogisterijwaren had ontvreemd. Zij is voor nader onderzoek ingesloten, aansluitend zal zij nog een straf van tien dagen voor eerdere vergrijpen moeten uitzitten.

13-JARIGE BROMFIETSTER GEWOND BIJ AANRIJDING ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond heeft een 13-jarige Bossche bromfietster bij een aanrijding met een 54-jarige Bossche automobiliste op de Churchilllaan in 's-Hertogenbosch een dubbele beenbreuk opgelopen. Haar 17-jarige duopassagiere liep een pijnlijke knie op. Het slachtoffer wilde met de bromfiets linksaf de Icarusstraat inrijden en verleende geen vrije doorgang aan de haar achteropkomende bestuurster van de auto. Volgens de bromfietster zou de automobiliste eerst te kennen hebben gegeven rechtsaf te willen slaan. Volgens de automobiliste was dit niet het geval. De politie verzoekt eventuele getuigen zich te melden.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Van dinsdag op woensdag is ingebroken in een winkel voor huishoudelijke artikelen aan de Orthenseweg in 's-Hertogenbosch. Uit het pand zijn voor ongeveer Fl. 2.000,= aan goederen ontvreemd.

DIEFSTAL COMPUTERS ('s-Hertogenbosch)

Van dinsdag op woensdag is ingebroken bij een bedrijfspand aan het Zuiderkruis in 's-Hertogenbosch. Uit het pand zijn acht computers ontvreemd. De alarminstallatie was onklaar gemaakt.

BROMFIETSCONTROLE ONDERWIJSBOULEVARD SUCCESVOL ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmorgen hebben op de Onderwijsboulevard in 's-Hertogenbosch een zeventigtal scholieren van de gelegenheid gebruik gemaakt om hun bromfiets vrijblijvend te laten testen op de rollentestbank. Ongeveer 60 % procent van de bromfietsen bleek teveel vermogen te hebben en dus te snel te kunnen rijden. De actie werd georganiseerd in het kader van het anti-overlastproject "Schoolzone"in 's-Hertogenbosch-West. In zes gevallen is proces-verbaal opgemaakt voor het rijden zonder helm of oranje/gele plaat. In twaalf gevallen worden bromfietsers nog in de gelegenheid gesteld om verzekeringspapieren / bromfietscertificaat op het bureau te tonen. De komende weken zal de politie West & Maaspoort streng optreden bij het rijden met opgevoerde bromfietsen. Binnenkort zal in het kader van "Schoolzone" nog een actie plaatsvinden op gebied van drugs/wapens. Ook dan worden de scholieren in eerste instantie in de gelegenheid gesteld straffeloos wapens en drugs in te leveren. Bij de actie van vandaag is de hulp ingeroepen van een groep politiemensen in opleiding, die bezig zijn met hun laatste praktijkstage.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is vanaf het Sweelinckplein in 's-Hertogenbosch een beige Mercedes Benz 200 D met het Belgische kenteken FJT-812 ontvreemd.

WONINGINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is ingebroken in een woning aan De Baken in 's-Hertogenbosch. Toegang is verkregen door het vernielen van een ruit. Uit de woning is o.a een videorecorder ontvreemd.

KATJE DOOD NA VERGIFTIGING ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag heeft een 37-jarige bewoonster van de David Teniersstraat in 's-Hertogenbosch melding gedaan van vergiftiging van haar twee katten. Eén katje is inmiddels overleden. De vrouw liet gisteren de katten naar buiten, na een half uur kwam de eerste kat ziek terug. De tweede kat overleed later. Een dierenarts constateerde dat de katten waren vergiftigd.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4717 '