Maandag 18 Januari

VERDACHTE STEEKPARTIJ AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Zondagavond heeft de politie een 23-jarige Bosschenaar aangehouden als verdacht van poging tot doodslag. Op de Hertog Godfriedstraat in 's-Hertogenbosch zou de verdachte volgens getuigen, zondag aan het einde van de middag, een 28-jarige Bosschenaar met een mes in zijn borst hebben gestoken. Volgens het slachtoffer was hij kort daarvoor geconfronteerd met het verhaal dat hij de 22-jarige vrouw van de verdachte een aantal jaren geleden zou hebben verkracht. Hij reed naar het huis van de 23-jarige Bosschenaar aan de Hertog Godfriedstraat om diens vrouw hierover aan te spreken. Voordat hij een gesprek met de vrouw kon aangaan kwam de verdachte met een mes aanlopen. Het slachtoffer nam de benen maar werd ingehaald en gestoken. Hij viel op de grond en werd nog diverse malen geschopt. De 28-jarige Bosschenaar wist er vandoor te gaan en meldde zich op het politiebureau . Daar bleek dat hij een steekwond had opgelopen in zijn b orst. Na eerst in het Grootziekengasthuis aan zijn verwonding te zijn behandeld is een verklaring van hem opgenomen. De verdachte meldde zich 's-avonds aan het bureau met de mededeling dat hij was bedreigd door het slachtoffer. Hij is als verdachte aangehouden en voor nader onderzoek ingesloten. De 22-jarige vrouw zal in de loop van maandag aangifte van de verkrachting doen.

DRONKEN AUTOMOBILIST NA TIP AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Zondagmiddag is op de Poeldonkweg in Den Dungen een 67-jarige Bossche automobilist aangehouden omdat hij dronken achter het stuur zat. De politie kreeg een tip van een andere automobilist dat de man vermoedelijk dronken achter het stuur zat. De politie zag de man op de Maastrichtseweg in 's-Hertogenbosch rijden en kon hem op de Poeldonkweg in Den Dungen aanhouden. De man bleek inderdaad teveel alcohol te hebben genuttigd. Hij is aangehouden. De 67-jarige Bosschenaar kreeg een proces-verbaal en een rijverbod.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Van zondag op maandag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Reitscheweg in 's-Hertogenbosch. Toegang is verkregen door het vernielen van een ruit. Uit de kantoorruimte zijn o.a. een aantal computers ontvreemd.

WONINGINBRAAK (Drunen)

Zondagmiddag is ingebroken in een woning aan de Van Goghstraat in Drunen. Uit de woning zijn o.a. een muziekinstallatie, een computer, geld en sieraden ontvreemd.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Van zondag op maandag is ingebroken bij een computerbedrijf aan de Ruiterskampweg in 's-Hertogenbosch. Toegang is verkregen door het vernielen van een ruit. Uit het pand wordt vooralsnog alleen een modem vermist.

WONINGINBRAAK (Oudheusden)

Zondagavond is ingebroken in een woning aan de Everardus van Gochstraat in Oudheusden. Uit de woning is een geldbedrag van enkele duizenden guldens ontvreemd.

DRONKEN AUTOMOBILIST RAMT GEPARKEERDE AUTO ('s-Hertogenbosch)

Zondagavond heeft een 33-jarige Bosschenaar onder invloed van alcohol met zijn auto een geparkeerde auto aan de Zuiderparkweg in 's-Hertogenbosch geramd. De bestuurder is aangehouden, zijn rijbewijs is ingevorderd en proces-verbaal is opgemaakt.

OVERVAL OP RESTAURANTHOUDER (Vlijmen)

Zondagavond is een 37-jarige eigenaar van een restaurant aan het Plein in Vlijmen overvallen door drie mannen. Een van de overvallers dwong de het slachtoffer onder bedreiging van een vuurwapen tot afgifte van de kassainhoud en een mobiele telefoon. Het drietal ging er in een auto vandoor.

HORECAONDERNEMER BEDREIGD ('s-Hertogenbosch)

Van zondag op maandag is een 40-jarige horecaondernemer in de Kolpertstraat in 's-Hertogenbosch bedreigd en mishandeld. Een tweetal jongens vierden in het cafe het einde van de Ramadan. Op een gegeven moment gooiden zij met bier. De onder-nemer besloot geen bier meer te tappen voor de twee. Een van de twee gooide een glas kapot en begon te schelden. Op het moment dat het slachtoffer de amokmaker buiten de deur zette kreeg hij een vuistslag in het gezicht en werd hij bedreigd met de dood. De horecaondernemer hield een pijnlijke lip over aan de vuistslag.

POLITIE BEKEURD VECHTENDEN OP STRAAT ('s-Hertogenbosch)

Van zondag op maandag heeft de politie twee vechtende vrienden op de Hinthamerstraat in 's-Hertogenbosch uit elkaar gehaald en bekeurd voor de Algemene Politieverordening. Het tweetal een 32-jarige Amsterdammer en een 35-jarige Bosschenaar waren aan het gokken in een horecagelegenheid en kregen ruzie over het wisselen van geld. Buiten ging het tweetal elkaar te lijf. Surveillerende agenten bekeurden het tweetal voor het vechten op de openbare weg.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4719 '