Dinsdag 9 Maart

WINKELDIEF ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond is in een supermarkt aan de Helftheuvelpassage in 's-Hertogenbosch een 19-jarige Bosschenaar betrapt bij het stelen van goederen. De politie heeft proces-verbaal tegen de man opgemaakt. Namens het bedrijf kreeg hij een ontzegging om het bedrijf gedurende een half jaar te betreden.

GEWOND BIJ AANRIJDING (Haarsteeg)

Maandagavond werd op de Mommersteeg in Haarsteeg een 86-jarige voetganger uit Haarsteeg bij het oversteken aangereden door een 39-jarige plaatsgenote die met haar auto over de Mommersteeg reed. Het slachtoffer liep een gebroken enkel en een fikse hoofdwond op. De man is opgenomen in het ziekenhuis.

MISHANDELD EN BEDREIGD ('s-Hertogenbosch)

Drie Bosschenaren van 21 en 18 jaar oud zijn maandagavond aangehouden terzake mishandeling en bedreiging van een 16-jarige plaatsgenoot. De 16-jarige jongen reed met zijn bromfiets over het fietspad langs de Rompertsebaan in 's-Hertogenbosch. De drie mannen liepen over het fietspad terwijl er een voetpad aanwezig was. Toen de bromfietser het drietal genaderd was gingen twee van hen opzij terwijl de derde onverwachts midden op het fietspad bleef staan. De bromfietser kon niet meer voorkomen dat hij deze man aanreed. Beiden kwam vervolgen ten val. De bromfietser kreeg vervolgens een flinke klap op zijn gezicht. De 18-jarige man trekt vervolgens een mes bedreigd daarmee de bromfietser en steekt ook nog een band van zijn bromfiets stuk. Getuigen waarschuwden de politie die het drietal, dat behoorlijk onder invloed van alcohol verkeerde kon aanhouden. Zij zijn alle drie ingesloten.

INBRAKEN ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond is er ingebroken in een bedrijf aan de Van Herpensweide in 's-Hertogenbosch. Er is een ruit vernield waaraan de inbreker zich vermoedelijk heeft verwond. In het pand zijn namelijk diverse bloedsporen aangetroffen. Vermoedelijk is er een computer weggenomen.

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Platinalaan in 's-Hertogenbosch. Er is een ruit vernield waarna men naar binnen kon. Ook hier heeft de dader zich, gezien de aangetroffen bloedsporen, bij het verbreken van de ruit verwond. Er worden een papiervernietiger en een telefooncentrale vermist.

INBREKERS OP DE VLUCHT (Rosmalen)

Omdat de bewoners van een woning aan de Bruggen in Rosmalen afgelopen nacht rond 03.00 uur wakker werden van lawaai en een kijkje gingen nemen mislukte een woninginbraak. Het lawaai bleek te zijn veroorzaakt door het breken aan het bovenlicht in de woonkamer. De daders zijn ontkomen.

WINKELDIEF BEBOET ('s-Hertogenbosch)

Een 18 jarige inwoner van 's-Hertogenbosch kreeg vanmorgen een geldboete van f. 240,00 opgelegd omdat hij eerder uit een winkel aan de Arena voor ruim f. 8,00 goederen had gestolen.

GEWONDE BIJ VERKEERSONGEVAL('s-Hertogenbosch)

Een 44-jarige Bosschenaar raakte vanmorgen gewond toen hij met zijn auto in de bocht van de Rijksweg A2 naar de Rijksweg A59 van de weg raakte en tegen een boom tot stilstand kwam. De man is met hoofdletsel naar het ziekenhuis vervoerd.

AANRIJDING OP A59 ZORGT VOOR STAGNATIE ('s-Hertogenbosch)

Een aanrijding op de Rijksweg A59 zorgde er vanmorgen (omstreeks 08.15 uur)voor dat de zuidelijke rijbaan in de richting van Rijksweg A2 gedurende enkele uren geheel versperd raakte. Het verkeer dat over A59 in de richting Utrecht en Eindhoven is omgeleid door de stad en kon om 13.15 uur weer worden vrijgegeven. Een vrachtauto, een personenauto en een vrachtauto met aanhangwagen reden in deze volgorde achter elkaar. De bestuurder van de personenauto, een 56-jarige inwoner van Waalwijk zag dat de snelheid van het verkeer voor hem afnam en begon ook af te remmen. Tegelijkertijd keek hij in zijn achteruitkijkspiegel of het verkeer achter hem ook reageerde. De achter hem rijdende vrachtautocombinatie bestuurd door een 43-jarige man uit Zundert reed met onverminderde vaart door. De Waalwijker zag het onheil aankomen en reed rechts de berm in. De bestuurder van de vrachtautocombinatie, die tot voor dat moment een kaart aan het lezen was, remde vervolgens te laat en botste met de rechtervoorzijde tegen de linker achterzijde van de voor hem rijdende vrachtauto, bestuurd door een inwoner van 's-Hertogenbosch (leeftijd nog onbekend). Het resultaat van deze botsing was dat beide vrachtauto's 180 graden draaiden, de vangrail zwaar beschadigd werd en dat de Bossche bestuurder met vermoedelijk een hersenschudding naar het ziekenhuis moest worden gebracht. De aanhangwagen kantelde en blokkeerde vervolgens beide rijstroken. Ook de personenauto werd tijdens de slippartij van beide vrachtauto's nog geraakt en beschadigd.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4776 '