Maandag 6 September

CONTROLE BROMFIETS ZONDER BON

Op woensdag 8 september 1999 biedt politieteam West & Maaspoort van het district Den Bosch scholieren van de scholen aan de Sportlaan in 's-Hertogenbosch in het kader van het project "Schoolzone" de mogelijkheid hun bromfiets ter controle op de rollentestbank aan te bieden. Bij overtreding (opgevoerd zijn) wordt dan nog geen bon uitgedeeld. Na deze dag zal de politie intensief controleren op opgevoerde bromfietsen en zal wel verbaliserend worden opgetreden.

Al enige tijd wordt door de politie in het kader van het project "Schoolzone"extra gesurveilleerd in de pauzes en bij het begin en uitgaan van de scholen in Den Bosch-West. Het project is een samenwerking van o.a. politie, scholen en omwonenden en heeft tot doel overlast veroorzaakt door scholieren zoveel mogelijk terug te dringen.Onderdeel van de overlast is o.a. het 'scheuren' met bromfietsen. In dit kader organiseert het team West & Maaspoort a.s. woensdag 8 september van 08.00 - 12.00 uur met de rollentestbank een vrijblijvende bromfietscontrole. Is de bromfiets op dat moment opgevoerd deelt de politie nog geen bon uit. De politie zal na 8 september in de omgeving van de Sportlaan extra intensief gaan controleren en dan streng optreden. De boetes voor bromfietsen die sneller kunnen rijden dan 40 km/h lopen van Fl. 60,= tot Fl. 240,= bij 75 km/h. Bij nog hogere snelheden bepaalt de Officier van Justitie de boete.

Behalve scholieren van het Koning Willem I College en het Frederik Hendrik College zijn uiteraard ook andere Bossche bromfietsers welkom om hun brommer te laten controleren.

RIJDEN ZONDER RIJBEWIJS ('s-Hertogenbosch)

Zondagmiddag is op de Vlijmenseweg in 's-Hertogenbosch een 36-jarige Bossche automobilist betrapt op het rijden zonder rijbewijs, zonder verzekering en zonder geldige APK-keuring. Tevens bleek dat de man nog voor bijna Fl. 500,= aan boetes open had staan. De man kon op dat moment de boetes niet betalen. Zijn auto is voorlopig tot het betalen van de boetes als dwangmiddel buiten gebruik gesteld.

TWEE JONGEREN MISHANDELD ('s-Hertogenbosch)

Zondagavond heeft een onbekende man op het Burgemeester Loeffplein in 's-Hertogenbosch twee 19-jarige jongeren mishandeld. De slachtoffers kwamen respectievelijk uit Engelen en 's-Hertogenbosch. De verdachte riep naar een groep stoeiende jongeren dat zij homo's waren. Het Bossche slachtoffer reageerde hierop verbaal en werd door de man een aantal keren in het gezicht geslagen. Het slachtoffer uit Engelen wilde er tussen komen en liep eveneens een aantal klappen en schoppen op. Beide slachtoffers liepen diverse pijnlijke zwellingen en blauwe plekken op. De Engelenaar is in het ziekenhuis behandeld.

WONINGINBRAAK (Drunen)

Zondag is ingebroken in een woning aan de Schoolstraat in Drunen. Uit het pand zijn o.a. geld een sieraden ontvreemd.

MAN MISHANDELT VROUW MET FIETSPOMP (Drunen)

Van zondag op maandag is een 47-jarige inwoner uit Drunen aangehouden nadat hij zijn 42-jarige echtgenote had mishandeld en bedreigd. De man verliet een week geleden na een ruzie de echtelijke woning. Hij kwam vannacht bij de woning van zijn vrouw aan de Van Houtenstraat in Drunen aan de deur. Zij deed open, waarna hij haar een aantal keren met een fietspomp sloeg. Zij vluchtte de woning uit waarna de man binnen huisraad vernielde. Toen de politie arriveerde bedreigde de verdachte zijn vrouw met de dood. Hij is aangehouden en ingesloten.

RAMKRAAK (Hintham)

Van zondag op maandag is bij een winkel aan de Pastoor van Thiellaan in Hintham een ramkraak gepleegd. Volgens een getuige ramde de bestuurder van een personenauto de voorpui van de zaak in en nam vanuit de winkel een nog onbekende hoeveelheid rookartikelen mee. De dader ging er met de auto vandoor. De bij de diefstal gebruikte auto bleek eerder die nacht te zijn ontvreemd in Rosmalen.

CONTROLE DRUGSOVERLAST ('s-Hertogenbosch)

Zondagavond zijn bij een controle op drugsoverlast op de locaties Barbaraplaats en Boschdijkstraat in 's-Hertogenbosch in het totaal vijf personen bekeurd voor het gebruiken van drugs en/of onnodig verblijf in portieken.

14-JARIGE JONGEN AANGEHOUDEN VOOR POGING VERKRACHTING (Drunen)

Zondagavond is een 14-jarige Drunenaar aangehouden als verdacht van aanranding en poging tot verkrachting van een 42-jarige vrouw gepleegd aan het Anton Pieckplein in Drunen. De jongen betastte de vrouw onzedelijk en probeerde haar te verkrachten. De vrouw wist de jongen van zich af te slaan. Uit getuigenverklaringen kwam de identiteit van de verdachte vast te staan. Korte tijd later belde de verdachte de politie op en meldde zich na een verzoek daartoe aan het bureau in Drunen.De verdachte is in verzekering gesteld.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4842 '