Zondag 24 Januari

MAN IN CAFE DOODGESCHOTEN

In de nacht van vrijdag op zaterdag is in een cafe aan de Graafseweg in Den Bosch een man doodgeschoten. De schietpartij deed zich tegen 02.00 uur voor. Het slachtoffer is een 29-jarige man uit Den Bosch. De vermoedelijke schutter, een 30-jarige Bosschenaar, is met een schotwond in zijn been naar het ziekenhuis overgebracht. Volgens getuigen deed zich tussen twee mannen een schermutseling voor, waarbij plotseling enkele schoten vielen. Een van de mannen bleef, door kogels getroffen, op de grond liggen. Hij overleed vrijwel onmiddellijk. In de zaak waren ongeveer 15 gasten. De politie was binnen enkele minuten ter plaatse. De vermoedelijke schutter werd door een ambulance overgebracht naar het Carolusziekenhuis. Daar is hij door de politie aangehouden als verdachte. De aanleiding voor de schietpartij wordt op dit moment onderzocht. Er werken 7 rechercheurs aan de zaak.

VALSE BOMMELDING

Vrijdagavond kreeg de 112-centrale de melding dat er binnen 5 minuten een bom zou ontploffen op het Centraal Station. Direct ging een surveillance-auto naar de telefooncel van waaruit gebeld werd, aan de Klokkenlaan. Daar trof de politie drie jongens aan. Door het terugluisteren van de band kon de stem van een van de drie jongens worden vastgesteld. Deze, een 17-jarige Bosschenaar, ontkende echter de valse melding te hebben gedaan. Na verhoor op het bureau werd hij heengezonden.

INBRAAK BEDRIJF

In een bedrijf aan de Middelweg in Nieuwkuijk is vrijdagavond ingebroken. Uit het kantoor werd een kas met daarin een ruim geldbedrag weggenomen. Er was een deur geforceerd om binnen te komen. In een autobedrijf aan de Jagersheuvelweg is vrijdagnacht, na het ingooien van een ruit, een aantal t-shirts weggenomen.

BEDREIGINGEN BIJ DISCOTHEEK

Zaterdagnacht is een discotheek aan de Graafsebaan in Rosmalen een 22-jarige man uit Den Bosch aangehouden omdat hij trachtte een van de portiers met een schaar te steken. De man liep samen met een vriend, die de zaak was uitgezet, naar de ingang. Ze mochten niet binnen, waarop ze tegen de deur schopten. Ook zochten de mannen ruzie met het pand verlatende bezoekers. De portiers liepen daarop naar buiten, waarop ze te horen kregen dat een van de mannen een mes had. Hierop pakten ze deze vast, waarop de man een stekende beweging maakte naar een van de portiers. Daarop viel het voorwerp, een schaar, op de grond. De gearriveerde politie hield de man aan en sloot hem in op het bureau. Een andere man, een 17-jarige man uit Den Bosch, werd ook aangehouden omdat hij gedreigd had handgranaten naar binnen te gooien.

DIEFSTAL AUTO

Aan de Donauring te Drunen is in de nacht van vrijdag op zaterdag een blauwe Opel Kadett met het kenteken RD-35-TY gestolen. Zaterdagmorgen is de auto uitgebrand bij de zandafgraving aan de Overlaatweg aangetroffen. Aan de Voltastraat is vrijdag of zaterdag een blauwe Honda Prelude met het kenteken HZ-RG-66 ontvreemd. Aan de Torenstraat in Drunen is donderdag, vrijdag of zaterdagochtend een groene eenassige aanhanger van het erf van een huis gestolen.

ONGEVAL LETSEL

Zaterdagmorgen raakte een 24-jarige automobiliste uit Andel op de A59 ter hoogte van de Maaspoort ernstig gewond toen zij met haar auto over de kop sloeg. Zij botste door onbekende oorzaak tegen de vangrail en sloeg enkele malen over de kop. Passanten haalden de vrouw uit de auto. Zij werd overgebracht naar het Groot Ziekengasthuis. De auto werd geheel vernield.

LOSLOPENDE HOND

Op de A59 ter hoogte van het Land van Ooit werd zaterdagmorgen een loslopende hond aangetroffen.Het beest werd door politiemensen met een sleepkabel aan de vangrail vastgebonden in afwachting van de dierenambulance. Later nam een vrouw uit Herpt de hond mee. Zij dacht dat het dier door de eigenaar aan de vangrail was vastgebonden en achtergelaten. Weer later bleek dat de hond, een Labrador, uit Haarsteeg was weggelopen.

DIEFSTAL UITWONING

In een woning aan de Steve Bikostraat is ingebroken. Men forceerde een schuifpui om binnen te komen. De tv, videorecorder, stereoinstallatie en cd's waren verdwenen. In een huis aan de Prins Hendrikstraat in Drunen is zaterdagmorgen een insluiper binnen geweest. Er werd geld, een gouden ketting en een draagbare telefoon weggenomen. Vermoedelijk kwam men via de garage naar binnen. In dezelfde straat werd getracht een auto uit een garage te stelen. Wel werd de radio uit de auto gestolen. Zaterdagavond is uit de centrale hal van een flat aan het Van Coehoornstaat een tweetal fietsen gestolen.

DIEFSTAL UIT AUTO

Uit een auto die met pech op de Maastrichtseweg bij de afslag Veghel van de A2 stond geparkeerd, is in de nacht van vrijdag op zaterdag de cd-wisselaar, de hoedenplank met boxen en een tiental cd's gestolen nadat men een ruit had vernield.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 4907 '