Zondag 14 November

GETUIGEN GEZOCHT VAN AANRIJDING MET LETSEL ('s-Hertogenbosch)

De politie is op zoek naar twee personen die op de hoogte zijn van de identiteit van een nog onbekende jongeman die op vrijdagavond op de Orthenseweg als bestuurder van een bromfiets een voergangster heeft aangereden en daarna is doorgereden. De voetgangster, een 32-jarige vrouw uit 's-Hertogenbosch raakte ten gevolge van de aanrijding even buiten bewustzijn en liep een gebroken kaak, een gekneusde knie en een gekneusde elleboog op. De onbekende jongen botste op de Orthenseweg, het gedeelte gelegen tussen de Citadellaan en de Aartshertogenlaan, tegen de stilstaande vrouw aan en raakte daarna ook nog de buitenspiegel van een personenauto die daardoor afbrak. Nadat hij de spiegel had opgeraapt en deze in een achter op de bromfiets bevestigde bestelkoffer voor etenswaren wilde doen werd hij daarover aangesproken door de eigenaresse van de betreffende auto. Hij gaf de spiegel daarna terug stapte op de bromfiets en reed daarmee weg in de richting van de Hambakenweg. De twee personen waarnaar de politie op zoek is hebben de betrokken bromfietser gezien en aan de eigenaresse van de auto te kennen gegeven dat deze Johnny zou heten. Volgens de eigenaar van de bromfiets, de beheerder van een cateringbedrijf in 's-Hertogenbosch was er die avond niemand in dienst met de naam Johnny. De verdachte, wiens werkelijke naam tot nu toe niet bekend is, bleek later wel de bromfiets waarmee de aanrijding was veroorzaakt bij zijn baas te hebben neergezet en is er met een andere bromfiets en met medeneming van het in zijn bezit zijnde wisselgeld van zijn baas weggereden en niet meer terig gekomen. De eigenaar van het cateringbedrijf heeft inmiddels aangifte gedaan van verduistering van zijn bezittingen.

ONGEREGELDHEDEN IN HELFTHEUVELPASSAGE ('s-Hertogenbosch)

Zaterdagmiddag zorgde een groep allochtone jongeren in de Helftheuvelpassage er na langdurige treiterijen voor dat een 43-jarige aldaar gevestigde Bossche middenstander zich niet meer kon beheersen en hen met geweld buiten de passage zette. Kort daarna kreeg de groep assistentie en met vereende krachten werd de zaak van de Bosschenaar belaagd. Toen de politie arriveerde waren de gemoederen nog hevig verhit en moesten vanwege hun opruiend en recalcitrant gedrag twee jongeren van 18 en 19 jaar worden aangehouden. Een 15-jarige jongen gedroeg zich kort daarna erg lastig in de richting van de leider van het politieonderzoek ter plaatse en is eveneens aangehouden. Nadat enigszins duidelijk was geworden wat er zich had voorgedaan is ook de 43-jarige Bosschenaar aangehouden. Vier allochtone jongeren van 12,13,14 en 15 jaar oud hebben aangifte gedaan mishandeling. De zaak escaleerde zaterdagmiddag toen de Bosschenaar een rookwalm zijn zaak in zag drijven. Daarna hoorde hij voor zijn zaak een vrouw hysterisch gillen. Buiten bleek dat er met een rookbom was gegooid in de richting van een invalide vrouw in een rolstoel. Dezevrouw wees een groepje allochtone jongeren aan van waaruit de rookbom gegooid zou zijn.

Niemand raakte tijdens de schermutselingen overigens ernstig gewond en alle aangehouden verdachten zijn nog diezelfde avond na hun verhoor weer in vrijheid gesteld.

GEWONDE NA VECHTPARTIJ ('s-Hertogenbosch)

Zaterdagavond is een 30-jarige man uit Rheden met hoofdletsel opgenomen in het ziekenhuis in 's-Hertogenbosch. De man was betrokken bij een vechtpartij welke plaats vond op het parkeerterrein van de Brabanthallen gelegen langs de Diezekade. Een 19-jarige man uit Didam is als verdachte aangehouden en ingesloten. De vechtpartij is vermoedelijk ontstaan nadat de verdachte met steentjes in de richting van het slachtoffer had gegooid. Het slachtoffer pikte dit niet en liep naar de verdachte waarna een vechtpartij ontstond. De jongen uit Didam kwam na een duw ten val en raakte met zijn hoofd het wegdek. Hij liep daarbij een hoofdwond op en raakte buiten kennis. Hij is per ambulance vervoerd naar het ziekenhuis.

ALCOHOLCONTROLE ('s-Hertogenbosch-Nieuwkuijk)

In het district Den Bosch werd zaterdagavond en de daaropvolgende nacht in het kader van een landelijke actie een alcoholcontrole gehouden waaraan 10 politiemensen meewerkten. Op diverse lokaties in 's-Hertogenbosch en Nieuwkuijk werden 223 voertuigen gecontroleerd. Tien bestuurders moesten mee naar het politiebureau voor een blaastest. Bij acht van hen bleek het alcoholgehalte boven de toegestane limiet te zitten. Drie van hen kregen een politietransactie aangeboden van f. 390,00. Drie anderen krijgen nog bericht van justitie over de hoogte van de boete en twee bestuurders, van wie het alcoholpromillage zo hoog was dat hun rijbewijs moest worden ingenomen, werden direct gedagvaard

LASTIGE HORECAKLANT ('s-Hertogenbosch)

Tijdens horecatoezicht in de Bossche binnenstad werden politiemensen vannacht rond half vijf in de Visstraat geconfronteerd met een wel erg lastige inwoner van 's-Hertogenbosch. De 19 jarige man gedroeg zich tegenover iedereen recalcitrant. Hij duwde iedereen weg, schold mensen uit en gaf meerdere voorbijgangers zonder aanleiding een kopstoot. De man werd tot de orde geroepen door de politie hetgeen ook niet erg lukte. Hij is vervolgens aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Hij verzette zich daartegen waardoor de agenten gedwongen werden geweld op de man uit te oefenen. Op het politiebureau weigerde hij alle medewerking en is daarom voorlopig ingesloten. Er wordt proces-verbaal tegen de man opgemaakt.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 5626 '