Zondag 14 Februari

VROUWEN BEROOFD

Een 56-jarige vrouw uit Den Bosch is zaterdagmiddag in het Zuiderpark door twee jongens van haar portemonnee beroofd. Onder bedreiging van een mes moest de vrouw haar portemonnee afstaan, waarbij zij vermeldde dat er maar weinig geld inzat. Daarop gaven de twee de portemonnee terug. Ook boden zij hun verontschuldigingen aan, dat zij kracht bijzetten door het overhandigen van drie potjes narcissen. Hierna liepen de jongens weg richting de Palestrinastraat. Zaterdagavond is op de Zesde Buitenpepers een 54-jarige vrouw van haar tas beroofd. De vrouw fietste zaterdagavond laat door de straat toen een jongen op de fiets haar tas van de bagagedrager pakte. Samen met een tweede fietser gingen ze er van door richting De Rompert. Het gaat om twee blanke jongens van een jaar of 17 met zwarte mutsen op.

GESTOLEN AUTO UITGEBRAND

Zaterdagmiddag trof de politie bij het Engelermeereen auto aan die in brand stond. De auto bleek in Oudheusden gestolen te zijn. De brandweer bluste het vuur. De auto brandde totaal uit.

VERDACHTEN OVERVAL SIGARENZAAK WEER VRIJ

De politie heeft vrijdagavond de twee aangehouden verdachten van de poging tot overval op een rookwarenzaak aan de Mgr. Diepenstraat in Den Bosch weer snel in vrijheid gesteld, omdat zij niets met de overval te maken hadden. De 33-jarige en 36-jarige man uit Veghel hadden een sluitend alibi en ook getuigenverklaringen in het buurtonderzoek wezen uit dat ze het niet gedaan konden hebben. Vandaar dat de politie nog op zoek is naar de daders. Het gaat om twee jongemannen, getooid met witte (carnavals)maskers, die de eigenaar bedreigden met een nepvuurwapen. Toen de eigenaar het alarm indrukte, verlieten zij de zaak met grote spoed. Opvallend was verder dat ze, gezien de kou, in t-shirts gekleed waren. Getuigen wordt verzocht de bellen met de politie 073-69991699.

INBRAAK WONING

In een woning aan de Van Broeckhovenlaan is zaterdagnamiddag ingebroken. De achterdeur bleek geforceerd te zijn. Vermoedelijk zijn de inbrekers overlopen, want er wordt alleen een horloge vermist. Wel stonden allerlei goederen klaar om te worden meegenomen. In een woning aan de Hofstad is zaterdag ook ingebroken. Er werd geluids en beeldapparatuur meegenomen. Men kwam binnen via de achterdeur. Uit een huis aan de Torenstraat in Drunen namen inbrekers zaterdagavond een kistje met sieraden weg. Men kwam binnen door het forceren van de tuindeur. Aan de Kattenbosch in Rosmalen is zaterdag ingebroken. Men kwam binnen via een keukenraam. Er werd een computer met printer en een videorecorder weggenomen. Zaterdagavond is ingebroken in een huis aan de Irenestraat in Oudheusden. De achterdeur werd geforceerd. Er verdween een geldbedrag van enkele duizenden guldens en sieraden. Uit een woning aan de Adelheidstraat heeft men zaterdagavond een (lege)kluis van de muur gehaald en meegenomen, ook werden wat pasjes gestolen. In een huis aan de De Josselin de Jongstraat in Hintham is vrijdag ingeb roken. Er werd een schuifpui geforceerd. Uit de woning verdwenen sieraden, cheques en een spaarbankboekje. In een woning aan de Koopvaardijstraat in Den Bosch verdween vrijdag na inbraak een GSM-telefoon, sieraden en een geldbedrag van 1300 gulden. Men had een raam aan de achterzijde geforceerd. In een huis aan de Willy van de Berktstraat in Haarsteeg werd vrijdag ook ingebroken. Er verdween een videorecorder, sieraden, cd's en gereedschap. Men kwam binnen door het forceren van een zijdeur. Ook in een naastgelegen woning is ook getracht in te breken, maar men kon niet binnenkomen. Uit de schuur van een woning aan de Zesde Slagen verdween vrijdag een mountainbike, een klopboor en een decoupeerzaag.

KASSIERE BEDREIGD

Zaterdagavond is een 28-jarige kassiere van een tankstation aan de Maaspoortweg door een man bedreigd. Ze vermoedde dat de man scheermesjes in zijn zak had gestoken, en sprak de man daarop aan. Daarop schold hij de vrouw uit en bedreigde haar. Inmiddels blokkeerde de kassiere de schuifdeuren, waarop de man uit zijn jas vier pakjes scheermesjes liet vallen. Toen hij naar buiten rende vierde hij zijn agressie met een mes bot op de auto van de kassiere. Later die avond kon de politie een verdachte aanhouden. Het gaat om een 31-jarige dakloze man uit Den Bosch. Hij werd ingesloten.

MAN MET BIERGLAS BEWERKT

In een horecazaak aan de Triniteitstraat is zaterdagavond een man met een bierglas bewerkt. De man liep een snijwond in het gezicht op. In de zaak kon de politie een verdachte aanhouden. De man, een 24-jarige Hilversummer, was agressief en werd ingesloten en in verzekering gesteld. Het slachtoffer, een 33-jarige Bosschenaar, moest zich in het ziekenhuis laten behandelen.

MAN AANGEHOUDEN MET BUSJE CS-GAS

Vannacht heeft de politie in de St.Josephstraat een 25-jarige Heusdenaar aangehouden nadat deze gedreigd had een handgranaat te gooien, waarna hij met, naar later bleek, een busje CS-gas boven zijn hoofd zwaaide. De man bemoeide zich met het politieoptreden in de straat, naar aanleiding van een vechtpartij. Toen de politiemensen op hem afkwamen rende hij weg en verstopte zich in een tuin, waar hij even later werd ingerekend.

AUTO GESTOLEN

Op het parkeerterrein aan de Hekellaan in Den Bosch is vrijdagavond een grijze Mercedes E280 met het kenteken GX-DS-99 gestolen. Op hetzlefde terrein is zaterdagavond een witte Opel Corsa met het kenteken DZ-FL-05 gestolen. Zaterdagavond is vanaf de Baden Powellstraat een blauwe Fiat Palio Weekend met het kenteken XB-BR-98 weggenomen. Op de auto staan aan de achterzijde gele letters IKS.

INBRAAK BEDRIJF

In een tuincentrum aan de Lavendelstraat in Vlijmen is vannacht ingebroken. Er werden diverse goederen als gereedschap, bloemzaden en rozenmest gestolen. Deze spullen zijn vanochtend in de buurt van het tuincentrum op de Heidijk teruggevonden.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 5967 '