Vrijdag 1 Oktober

GROTE BROMFIETSCONTROLE IN BOSSCHE BINNENSTAD ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond heeft de politie een grootscheepse controle gehouden op het gedrag van bromfietsers in de Bossche binnenstad. Aanleiding tot de controle was het steeds toenemend aantal klachten van winkeliers en winkelend publiek betreffende overlast veroorzaakt door in het voetgangsgebied rijdende bromfietsers. In totaal zijn 45 bromfietsers bekeurd. Rijden in het voetgangsgebied 18 Niet dragen van een helm 4 Niet bij zich hebben of bezitten van een bromfietscertificaat 8 Te groot motorvermogen 10 Geen geldige verzekering 2 Niet voeren van de vereiste gele plaat 3 Aan de controle werd deelgenomen door twaalf politiemensen en twee medewerkers van dienst stadtoezicht van de gemeente.

GEEN MISDRIJF IN HET SPEL BIJ BRAND MET DODELIJKE AFLOOP (Drunen)

Uit onderzoek door de technische recherche, na de brand die donderdagmiddag in een flatwoning aan de Werf in Drunen was uitgebroken, is gebleken, dat er geen aanwijzingen zijn dat er enig misdrijf in het spel is. Bij de brand kwam de alleenstaande, in de flat wonende 45-jarige bewoner, om het leven. De brand is vrijwel zeker ontstaan door een onder het bed geplaatste warmtelamp. De hitte veroorzaakte brand in het matras.

AUTODIEFSTALLEN ('s-Hertogenbosch)

-Vanaf de Ertveldweg in 's-Hertogenbosch is donderdagmiddag een grijze personenauto, merk BMW type 525 TDS voorzien van het kenteken DR-HB-36 gestolen. -Vanaf het Rompertpark in 's-Hertogenbosch is donderdagavond een kanariegele bestelbus van het merk Toyota en voorzien van het kenteken VY-26-VX gestolen. In de auto lag een grote hoeveelheid gereedschap. -Vanaf de Onderwijsboulevard in 's-Hertogenbosch verdween donderdagavond een grijze Opel Kadett met het kenteken SV-72-KF

VAN TAS BEROOFD ('s-Hertogenbosch)

Een 19-jarige inwoonster van Vlijmen is donderdagmiddag tussen 17.00 uur en 18.00 uur op de Vlijmenseweg in 's-Hertogenbosch beroofd van haar tas met daarin een aantal persoonlijke eigendommen. Zij reed met haar bromfiets ter hoogte van het spoorwegviaduct in de richting van het centrum. Een daar staande, haar onbekende man, trok plots aan de plastic tas die aan het stuur van de bromfiets hing. De onbekende dader is er te voet met de tas met inhoud vandoor gegaan.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL (Empel)

Donderdagavond raakte een 27-jarige automobiliste uit Maren Kessel zodanig gewond dat zij moest worden overgebracht naar het ziekenhuis. Zij reed met haar auto achter de auto van een 43-jarige man eveneens uit Maren-Kessel over de Hustenweg in Empel. De voor haar rijdende automobilist moest afremmen voor een voor hem rijdende tractor. De vrouw had dit niet tijdig in de gaten en botste met behoorlijke snelheid op haar voorganger.

SNELHEIDSCONTROLES (Drunen-Haarsteeg-Vlijmen)

Donderdagavond is er enkele uren gecontroleerd op de naleving van de snelheidsbepalingen op de Duinweg in Drunen (max. 50 km/u) , de Mommersteeg in Haarsteeg (max. 50 km/u), de Akker (max.50km/u) en de Vendreef (max. 80 km/u) in Vlijmen. Van de 641 gecontroleerde bestuurders bleken er 75 in overtreding. Tegen hen wordt proces-verbaal opgemaakt. Eén bestuurder presteerde het om op de Duinweg met een snelheid van 106 kilometer per uur te rijden. Op de Vendreef werd een motorrijder betrapt die maar liefst 145 kilometer per uur reed.

MAN VAN GELD BEROOFD ('s-Hertogenbosch)

Een 22 jarige inwoner van Oudheusden deed afgelopen nacht aangifte van beroving van een geldbedrag van ongeveer f. 250,00. Hij stond volgens zijn zeggen rond 22.30 uur uur op de Meerheuvel in 's-Hertogenbosch op zijn broer te wachten die moest overwerken. Toen kwam er een auto aanrijden waaruit twee hem onbekende mannen stapten. De Oudheusdenaar werd hardhandig uit zijn auto getrokken enkele malen geslagen en gefouilleerd. Nadat zijn twee belagers het geld uit de portemonnee hadden gehaald reden zij weg in hun auto.

TAS GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Een 48-jarige vrouw uit 's-Hertogenbosch is vanmiddag slachtoffer geworden van diefstal. Zij stond aan een kraam op de Markt met de fiets aan de hand. Toen zij iets voelde keek zij achterom en zag twee mannen weglopen. Vervolgens ontdekte zij dat haar handtas met veel persoonlijke bezittingen uit de fietstas van haar fiets was weggenomen.

GEWONDE NA ONGEVAL ('s-Hertogenbosch/Rosmalen))

Een 46-jarige automobilist uit Hedel raakte vanmiddag zodanig gewond dat hij met nekklachten moest worden opgenomen in het ziekenhuis. Hij reed over de Burgemeester Burgerslaan en reed bij groen licht de kruising met de Bruistensingel op. Daar kwam hij in botsing met een 62-jarige automobilist uit Oisterwijk. Deze is komende vanaf de Bruistensingel de kruising opgereden en negeerde daarbij een rood verkeerslicht.

ALCOHOL EN VERKEER ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is proces-verbaal opgemaakt tegen een 23-jarige automobilist uit 's-Hertogenbosch. De man reed over de Vijfde Slagen in ziujn woonplaats en bleek onder invloed van alcoholhudende drank te verkeren. Zijn auto bleek niet verzekerd en de man bleek ook niet in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.

ALCOHOL EN VERKEER (Elshout)

Op de Heusdenseweg in Elshout is afgelopen nacht een 36-jarige Rotterdammer bekeurd terzake het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

INBRAAK IN VRACHTAUTO (Rosmalen)

Uit een aan de Burgemeester Burgerslaan in Rosmalen geparkeerde staande vrachtauto zijn afgelopen nacht een nog onbekend aantal computeronderdelen gestolen.

BEDRIJFSINBRAAK (Drunen)

Bij een donderdagavond of vrijdagnacht gepleegde inbraak in een bedrijf aan de Einsteinweg in Drunen is een lasapparaat buit gemaakt ter waarde van ongeveer f. 10.000,00.

DRUGSDEALER AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Vanmorgen is op de Vliertstraat in 's-Hertogenbosch een 33-jarige man uit 's-Hertogenbosch aangehouden. De man wordt er van verdacht meerdere malen verdovende middelen aan de man te hebben gebracht. Bij zijn aanhouding was hij in het bezit van diverse zakjes met vermoedelijk verdovende middelen. Hij is in verzekering gesteld.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 6255 '