Zondag 7 Februari

VALS GELD

In Den Bosch aan de Lokerenpassage werd een verkoopster vrijdagmiddag onaangenaam verrast met een vals briefje van f 250,-. Een klant die zakdoekjes afrekende, betaalde met het valse biljet. De verkoopster kreeg al gauw argwaan maar de klant was nergens meer te bekennen. Ze deed aangifte bij de politie.

WINKELDIEFJE

In Den Bosch aan de Helftheuvelpassage heeft de politie vrijdagmiddag een jongen van 9 jaar aangehouden die het gemunt had op een nep-gouden kettinkje in een modezaak. De jongen werd na een ernstige reprimande teruggebracht naar zijn ouders. Het sierraad bleef in de winkel, de jongen kreeg een toegangsverbod.

STATIEGELD-DIEF

In Rosmalen werden vrijdagmiddag 3 kratten gestolen gevuld met lege flessen. De kratten stonden in een achtertuin aan de Karperborch. De onbekende statiegeld-dief vernield de schutting om de lege flessen te bemachtigen.

DRUGS

Een 43-jarige man uit Den Bosch werd vrijdagmiddag op de Copernicuslaan aangehouden omdat hij werd verdacht van het overtreden van de Opiumwet, het dealen met harddrugs. Er is proces-verbaal opgemaakt. Op het Coehoornplein werd deze middag een 29-jarige man aangehouden eveneens voor het overtreden van de Opiumwet.

AUTO GESTOLEN

Vrijdag werd er een auto gestolen aan de Industriestraat in Den Bosch. Het is een rode Volkswagen Polo met het kenteken ZN-17-GK. De politie vond de auto even later terug in het politiedistrict Aa en Dommel. Vrijdagavond verdween er een rode Peugot 205 met het kenteken TS-GS-27.Deze stond afgesloten geparkeerd aan de Pettelaarseweg. Ook een donkergroene Nissan Micra met het kenteken TS-HH-24 verdween in de nacht van vrijdag op zaterdag. Deze auto stond geparkeerd aan de Frederik Henderiklaan in Den Bosch

DIEF OP HETERDAAD BETRAPT

Een 31-jarige inwoner van Den Bosch werd zaterdagochtend betrapt door de politie toen hij in een modezaak enkele kledingstukken onder zijn jas stopte en deze zaak zonder af te rekenen wilde verlaten. De man werd meegenomen naar het bureau en in verzekering gesteld.

KINDERSCHOENEN-DIEF

In Den Bosch aan de Gruttostraat werd vrijdagavond een man aangehouden die de winkel wilde verlaten met kinderschoenen die hij niet had afgerekend. De man had de schoenen onder zijn jas gestopt maar het alarm ging af toen hij naar buiten wilde. Hij verloor hierbij 1 schoentje.Toen hij door de bedrijfsleider en iemand van de beveiliging werd aangesproken reageerde hij aggressief. Hierop liet men hem gaan om escaltie te voorkomen. Even later echter was de man wederom in de winkel, klaarblijkelijk om de ontbrekende schoen te halen. De politie kon de man aanhouden. Er is proces-verbaal opgemaakt.

INBRAAK WONING

In Den Bosch aan de Orthenstraat werd vrijdag ingebroken in een woning. De eigenaar vermist wat buitenlands klein geld en zijn kostuum. In Hintham werd vrijdag ingebroken in een woning aan de Hintham. De bewoonster vermist de videorecorder, een fotocamera en een telefoon.

INBRAAK AUTO

Vrijdag is er in meerder auto's ingebroken die geparkeerd stonden aan de Carolushof in Den Bosch. De eigenaren vermissen onder meer cd's, een gereedsdhapskoffer en een lederen jas.

FLESSENTREKKERIJ

Twee hotels in de binnenstad van Den Bosch zijn het slachtoffer geworden van flessentrekkerij. Een 43-jarige gast uit Heerewaarden maakte een aantal dagen dankbaar gebruik van de diensten van de hotels zonder af te rekenen. Volgens de hotelgast heeft hij nog niet betaald omdat hij nog zit te wachten op het geld van zijn baas.

ALCOHOL

In de nacht van vrijdag op zaterdag controleerde de politie op de Hekelaan een 30-jarige automobilist op alcoholgebruik. De man had duidelijk te diep in het glaasje gekeken en kreeg een rijverbod van 7 uren opgelegd. Zijn rijbewijs is ingevorderd. De man was al eerder in aanraking geweest met de politie voor het rijden onder invloed.

STUKJE KAAS VAN F 240,-

Een 19-jarige inwoner van Vught werd zaterdag door winkelpersoneel betrapt op het ontvreemden van een stuk kaas ter waarde van f 25,-. De man was deze vergeten af te rekenen volgens eigen zeggen. De politie bood hem een transactie aan van f 240,-.

MISHANDELING

In Den Bosch aan het Polsbroek werd zaterdag een 16-jarige jongen uit Den Bosch mishandeld door drie onbekende jongens. De jongen fietste samen met zijn vriend onder het viaduct door aan het Polsbroek. Een eind verderop zagen ze drie jongens, twee te voet en een met een scooter. Eerst probeerden deze de vriend van de 16-jarige jongen tegen te houden. Hierna werd de 16-jarige jongen vastgepakt en geschopt en geslagen door de onbekende op de scooter. Na de mishandeling verdween het drietal richting de Bokkelaren.

INBRAAK RESTAURANT

In Drunen is ingebroken in een restaurant aan de Grotestraat zaterdagavond. Onbekenden kwamen vermoedelijk via het platdak het pand binnen. Ze namen geld mee, video en audioapparatuur, kleingeld en twee portemonnees van het personeel. Ook werd de kluis meegenomen. Deze werd later, opengebroken, op het dak teruggevonden.

INBRAAK MALISKAMP

Aan de Maliskampsestraat is zaterdag ingebroken in een woning. Ongewenste bezoekers verschaften zich de toegang tot het huis door een spoorbiels onder het slaapkamerraam te schuiven. Men vermist oude munten en sierraden.

TAS EN AUTO GESTOLEN

In Den Bosch aan de Marathonloop werd bij een sportcentrum zaterdag een grijze Audi Avant ontvreemd. De eigenaar had de tas met daarin de autosleutels enige tijd onbewaakt aan de bar van het sportcentrum laten staan. Deze tas werd weggenomen, en ook de bijbehorende auto. De auto had het kenteken FN-FH-34.

BELEDIGING

Een 23-jarige inwoner van Den Bosch werd in de nacht van zaterdag op zondag aangehouden wegens belediging van een ambtenaar in functie.Terwijl agenten op surveillance door de Kerkstraat reden werden ze door de man onthaald op een scheldkannonade. De man bood op het politiebureau zijn excuses aan en verklaarde baldadig te zijn geweest. Een 28-jarige man in Den Bosch maakte zich in de Visstraat eveneens schuldig aan een scheldpartij tegen politieagenten. Dit gebeurde zondagochtend in alle vroegte. Ook hij werd bekeurd. De man betuigde op het bureau zijn spijt.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 6327 '