Zondag 7 Maart

INBRAAK WONING

Bij een inbraak vrijdagmiddag in een woning aan de Capucijnenpoort in Den Bosch zijn een laptop, een camera en een Nintendospel gestolen. De gehele woning werd doorzocht. Het juiste schadebedrag is nog niet bekend. Vrijdagavond werd ingebroken in een woning aan de Plataanstraat in Den Bosch. De dader ging er vandoor met een televisie, stereo-apparatuur, 112 Swarovski beeldjes, 22 porseleinen beelden, ruim honderd c.d.'s en een klok. Totale waarde niet bekend.

MOTORRIJDER GEWOND

Bij een aanrijding vrijdagavond op de kruising Hekellaan - van Veldekekade - Oostwal - Zuid Willemsvaart in Den Bosch is een 24-jarige motorrijder uit Den Bosch gewond geraakt. De aanrijding ontstond doordat een 30-jarige autobestuurder uit Vught op de kruising vanuit de Zuid-Willemsvaart linksaf de van Veldekekade opreed en daarbij de doorgang voor de motorrijder, die rechtdoor wilde, niet vrijliet. De motorrijder is met beenletsel overgebracht naar het ziekenhuis.

COMPUTERS GESTOLEN

In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn uit een bedrijfspand aan de Zuiderparkweg in Den Bosch twee computers gestolen. Een onbekende gooide met een trottoirtegel een ruit in en ging er vandoor met de twee computers. In dezelfde nacht werd ingebroken in een school aan de Eerste Rompert in den Bosch. Ook hier werd een ruit vernield en werden een computer, een monitor, boxen en een toetsenbord gestolen.

VET TE HEET

Een bewoner van een huis aan de Zevende Donk in Den Bosch wilde zaterdagmorgen vroeg na een avondje stappen nog wat eten. Nadat de man de frituurpan op het vuur had gezet, viel hij samen met zijn vriend in slaap. Toen de bovenburen gewekt werden door een brandmelder bleek dat de pan in brand stond. De bewoner kon met een poederblusser het vuur doven zodat de te hulp geroepen brandweer weer kon vertrekken.

DORSTIGE DIEVEN

In de nacht van vrijdag op zaterdag hebben inbrekers een deur vernield van een garage bij een woning aan de Adenauerlaan in Vlijmen. Men ging er vandoor met 36 flessen drank (jenever en wijn). Schade vijfhonderd gulden.

AUTO WEG

Vanaf de Limietlaan in Den Bosch verdween zaterdagmiddag een blauwe Hyundai Lantra, kenteken TT-FZ-82. Waarde niet bekend.

TELEFOONS GESTOLEN

Bij een inbraak zaterdagavond in een woning aan de Demostheneslaan in Den Bosch zijn drie telefoons, een laptop en een video weggenomen. Men kwam binnen na het vernielen van een ruit.

COMPUTERKASTEN WEG

Zaterdagavond werd een inbraak ontdekt in een bedrijf aan de Ploegweg in Den Bosch. Na het inslaan van een ruit hebben de daders twee computerkasten weggenomen.

TASSENDIEF AANGEHOUDEN

Terwijl de eigenaresse zaterdagavond een praatje maakte in een restaurant aan de Kerkstraat in Den Bosch zag een 18-jarige Bosschenaar kans haar tas te stelen. Een kennis van de vrouw zag de diefstal en hield de verdachte aan. De Bosschenaar verklaarde tegenover de politie dat hi j de tas alleen maar had willen veiligstellen. Na verhoor en een proces-verbaal is hij weer op vrije voeten gesteld.

AMOKMAKER AANGEHOUDEN

De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag op de Piet Slagerstraat in Den Bosch een 32-jarige inwoner van die plaats aangehouden. De man had even tevoren gevochten met een 35-jarig familielid. Hierbij was dit familielid van de trap gevallen en liep daarbij een hoofdwond op. Het slachtoffer kon na behandeling in het ziekenhuis weer naar huis. Na verhoor is de Bosschenaar weer in vrijheid gesteld.

AUTODIEVEGGE AANGEHOUDEN

Op de Commissaris de Quaylaan in Den Bosch heeft de politie in de nacht van zaterdag op zondag een 35-jarige vrouw uit Vught aangehouden. De vrouw had even tevoren in een dansschool aan de Eindhovenlaan in Den Bosch uit een jaszak van een onbekende de autosleutels gestolen en was vervolgens met het voertuig aan de haal gegaan. Terwijl de 45-jarige Bossche eigenaresse van de auto op het politiebureau aangifte deed van diefstal van haar sleutels en de auto kwamen dienstdoende agenten al met de verdachte binnen. De Vughtse bekende de diefstal en is na verhoor weer in vrijheid gesteld. Ze krijgt ook nog proces-verbaal omdat ze geen rijbewijs heeft.

DRUGSVERSLAAFDE STEELT BIER

Zondagmorgen heeft de politie op een bouwterrein aan de Jan Heinsstraat in Den Bosch een 35-jarige Bosschenaar aangehouden. De man werd door surveillerende agenten ontdekt terwijl hij vier kratten bier droeg. Ter plekke bekende de verdachte de kratten te hebben gestolen uit een woning aan de Orthenstraat. Na zijn aanhouding deelde de man mede dat hij in totaal tien kratten had gestolen, waarvan hij er zes had verkocht. De Laatste vier had hij bij zich toen hij aangehouden werd. De man was de woning binnengekomen na het vernielen van een ruitje.

BUSJE UITGEBRAND

Zaterdagmorgen werd op de Margrietweg in Giersbergen een uitgebrande auto aangetroffen. Na onderzoek bleek het voertuig een bestelbus te zijn, een witte Volkswagen Transporter, die enkele uren ervoor gestolen was op de Grotestraat in Heesbeen. De auto brandde geheel uit.

MAN AANGEHOUDEN VOOR BELEDIGING

De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag een 30-jarige man uit Schijndel aangehouden. De man eiste op de Karrenstraat in Den Bosch van de dienstdoende agenten dat zij hem naar huis brachten. Nadat de agenten een aantal keren geweigerd hadden beledigde de man een agent waarop deze hem wilde aanhouden. De Schijndelaar zette het echter op een lopen maar werd door de agent ingehaald. De man verzette zich op de Karrenstraat en later ook op het bureau tegen de aanhouding. Daarbij sloeg hij enkele agenten in het gezicht. De man is ingesloten en verhoord, zondagmiddag is hij weer in vrijheid gesteld.

AUTO WEG

Op het Fort Prins Willem in Hintham is zondag een blauwe Volkswagen Golf gestolen, kenteken PK-04-KT.

HOND VERSCHEURT KALKOEN

De politie heeft zondagmiddag bemiddeld tussen de eigenaar van een hond en van een kalkoen. De hond zag kans om in de tuin van een woning aan de Kasteeldreef in Empel een kalkoen van vijftien kilo op te peuzelen. Volgens de kalkoeneigenaar had de hond zaterdag ook al een koppel pekingeenden opgegeten. De agenten troffen ter plaatse ook de eigenaar van de hond die het dier al gemist had. Na bemiddeling van de agenten heeft de hondeneigenaar toegezegd de maaltijden te zullen betalen.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 6471 '