Zondag 31 Januari

ROEKELOOS RIJGEDRAG, 'S-HERTOGENBOSCH

Vrijdagavond zag de politie over de Bruistensingel in Den Bosch twee auto met hoge snelheid naast elkaar rijden. De indruk bestond, dat de twee bestuurders met een wedstrijdje bezig waren. De politie zette hierop de achtervolging in waarna het lukte een van de auto's, de snelste, te laten stoppen. De 28-jarige bestuurder uit Den Bosch reed met een snelheid van ruim 100 km/u door de bebouwde kom van Den Bosch. In overleg met de officier van justitie is tegen de man proces-verbaal opgemaakt en is zijn rijbewijs ingevorderd.

AANRIJDING MET GESTOLEN AUTO, 'S-HERTOGENBOSCH

Vrijdagavond juist op het moment dat een 29-jarige man uit Middelrode aan het politiebureau in Den Bosch was om aangifte te doen van diefstal van zijn auto, kwam er een melding binnen bij de politie van een aanrijding op de van Leeuwenhoekstraat in Den Bosch. Ter plaatse bleek, dat drie onbekende mannen met de auto van de Man uit Middelrode op de van Leeuwenhoekstraat tegen een geparkeerde auto waren gereden. De drie mannen maakten zich ijlings uit de voeten. De auto was eerder op de avond gestolen van een parkeerterrein aan de Limietlaan in Den Bosch. Zowel de gestolen auto als de andere auto werden behoorlijk beschadigd.

INBRAAK WONING, ROSMALEN

Vrijdagavond is ingebroken in een woning aan de Rooskensborch in Rosmalen. Een deur aan de zijkant van de woning werd opengebroken, waardoor men binnen kon komen. De woning werd helemaal doorzocht. Uit de woning werden sieraden en wat geld gestolen.

BROMFIETS GESTOLEN, 'S-HERTOGENBOSCH

Vrijdagavond is vanaf de Sportlaan in Den Bosch een grijze Kymco bromfiets gestolen.

BELEDIGING POLITIEMENSEN, 'S-HERTOGENBOSCH

In de nacht van vrijdag op zaterdag is een 26-jarige man uit Den Bosch aangehouden. De man had enkele politiemensen die hem passeerden uitgescholden. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Na verhoor is hij weer naar huis gestuurd. De man gaf aan al vaker politiemensen te hebben beledigd. Daarvoor heeft hij toen een boete van FL. 500,- gekregen.

BELEDIGING EN DISCRIMINATIE, 'S-HERTOGENBOSCH

Ook een 31-jarige man uit Den Bosch is in de nacht van vrijdag op zaterdag aangehouden omdat hij enkel bezoekers en een portier van een horecagelegenheid en even later ook twee politiemensen beledigde. Hij maakte een aantal discriminerende opmerkingen tegen enkele allochtone bezoekers en tegen een allochtone portier. Verder schold hij ter plaatse gekomen politiemensen uit. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Na verhoor is de man naar huis gestuurd. Een 29-jarige man uit Zaltbommel is in de nacht van vrijdag op zaterdag aangehouden voor belediging. Terwijl enkele politiemensen bezig waren om een wildplasser te bekeuren, meende de man zich hiermee te moeten bemoeien. Hierbij was hij verschillende keren beledigend in de richting van de politiemensen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

POGING DIEFSTAL COMPUTER, 'S-HERTOGENBOSCH

In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft men geprobeerd om een computer weg te halen vanuit een bedrijf aan de van Broeckhovenlaan in Den Bosch. Met een steen werd een ruit ingegooid, waarna men probeerde een achter de raam staande computer mee te nemen. De computer bleek echter vast te staan aan het bureau waardoor dat niet lukte.

GRAFFITI, 'S-HERTOGENBOSCH

In de nacht van vrijdag op zaterdag zagen surveillerende politiemensen in de Visstraat een 21-jarige man uit 's-Hertogenbosch juist graffiti aanbracht op een pand in deze straat. De man werd direct aangehouden. Hij bleek op verschillende panden graffiti te hebben aangebracht. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Verder zal hij waarschijnlijk ook een rekening krijgen van de reinigingskosten of hij zal zelf voor het schoonmaken moeten zorgen.

GLAASJE OP, DRUNEN

Een 34-jarige automobilist uit Drunen heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een boete gekregen van FL. 390,-. Toen de man met zijn auto gecontroleerd werd op de Grotestraat in Drunen bleek, dat hij te veel had gedronken om nog auto te mogen rijden.

MAN MET DRUGS AANGEHOUDEN, ROSMALEN

Bij een controle in de nacht van vrijdag op zaterdag aan de Graafsebaan in Rosmalen is een 26-jarige man uit Amsterdam aangehouden. De man bleek ongeveer 24 gram cocaine en enkele zakjes hasj bij zich te hebben. De drugs zijn inbeslaggenomen en de man is voor verder onderzoek ingesloten.

VOLIERECONTROLE, ROSMALEN

Door de politie is in samenwerking met de Algemene Inspectiedienst zaterdagochtend in Rosmalen op enkele plaatse volierecontrole gehouden. Bij een 63-jarige man in Rosmalen werden totaal 9 vogels aangetroffen die de man niet mocht hebben. Het betrof een aantal vinken en lijsters.

WINKELDIEFSTAL, 'S-HERTOGENBOSCH

Zaterdagmiddag is een 13-jarige jongen uit Den Bosch betrapt toen hij een pot creme wegnam bij een winkel aan de Helftheuvelpassage in Den Bosch. De jongen is overgedragen aan het bureau HALT.

Zaterdagmiddag is een 33-jarige man uit Den Bosch betrapt bij een winkeldiefstal. In een winkel aan de Helftheuvelpassage werd de man betrapt toen hij zonder betalen 8 pakketjes paling en 6 pakketjes rauwe ham mee nam. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

DRIE MANNEN AANGEHOUDEN VOOR AUTO-INBRAAK, 'S-HERTOGENBOSCH

Zaterdagmiddag zijn drie mannen, 16, 20 en 22 jaar, uit Den Bosch aangehouden. Ze werden op heterdaad betrapt, terwijl ze bezig waren met een inbraak in een auto, die geparkeerd stond aan de Willemstraat in Den Bosch. De mannen zijn aangehouden en ingesloten in het politiebureau voor verder onderzoek.

DRIE MANNEN AANGEHOUDEN VOOR OPLICHTING, ROSMALEN

Zaterdagmiddag zijn drie mannen, 40, 41 en 64 jaar, uit Rosmalen aangehouden. Er bleek ongeveer een maand geleden bij een Belgische meubelfirma voor ongeveer FL. 80.000,- aan meubelen te zijn besteld. Deze meubelen moesten worden afgeleverd op een vijftal adressen in Rosmalen. Toen de twee volgeladen vrachtauto's bij het eerste adres kwamen, werd hen verteld, dat alle meubels op een plaats gelost moesten worden. De twee vrachtauto's werden naar een woning aan de Graafsebaan in Rosmalen gebracht waar ze uitgeladen moesten worden. Dit nam twee uur in beslag. Toen de rekeningen betaald moesten worden werd de vervoerders gezegd, dat het direct zou gebeuren. Echter ondanks die toezegging werd steeds een ander tijdstip en een andere persoon voor de betaling genoemd. Daar de vervoerders de zaak niet vertrouwden hebben ze aangifte gedaan bij de politie. Door de politie is ter plaatse een onderzoek ingesteld, waaruit bleek, dat niet duidelijk was wanneer en hoe men zou betalen. Voorts waren de mannen niet bereid voor ontvangst te teken en wilden zij ook geen afstand doen van de meubels tot er betaald werd. Hierop zijn de drie mannen aangehouden die met de bestelling en aflevering van de meubelen te maken hadden.

INBRAAK WONING, 'S-HERTOGENBOSCH

Zaterdag is ingebroken in een woning aan de Koopvaardijstraat in Den Bosch. Aan de achterzijde van de woning werd een raam opengebroken, waardoor men binnen kon komen. Uit de woning werden een videorecorder en een computerspel gestolen.

TE VEEL GEDRONKEN, 'S-HERTOGENBOSCH

Zaterdagavond werd er een aanrijding gemeld op de Vlijmenseweg in Den Bosch. Aldaar bleek een 51-jarige man uit Den Bosch met zijn auto tegen een verkeerspaal te zijn gereden. Bij controle bleek dat de man te veel had gedronken om nog auto te mogen rijden. De man heeft een rijverbod gekregen. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

INBRAAK WONING, DRUNEN

Zaterdagavond is ingebroken in een woning aan het Jozef Israeliplantsoen in Drunen. Een deur van de woning werd opengebroken. De hele woning werd doorzocht. Uit de woning werden gouden sieraden en horloges gestolen.

AUTO GESTOLEN

Vanaf een parkeerplaats aan de Geulweg in Den Bosch is in de nacht van vrijdag op zaterdag een zwarte Opel Kadett hatchback gestolen. Het kenteken van de auto is RJ-71-GG.

Zaterdagavond is vanaf een parkeerterrein aan de Diezekade in Den Bosch een witte Volkswagen Golf gestolen. Het kenteken van de auto is PN-ST-17.

Zaterdagavond is vanaf een parkeerterrein aan de Limietlaan in Den Bosch een witte Opel Corsa gestolen. De auto werd later aan de Arnhemstraat terug gevonden.

In de nacht van zaterdag op zondag is vanaf Achter de Boogaard in Den Bosch, een witte Fiat Uno gestolen. Het kenteken van de auto is ZR-93-YB.

In de nacht van zaterdag op zondag is vanaf de van Marnixstraat in Drunen een blauwe Volkswagen Golf gestolen. Het kenteken van de auto is JV-TB-72.

In de nacht van zaterdag op zondag is vanaf de Pieter van Osstraat in Den Bosch een grijze Opel Kadett gestolen. Het kenteken van de auto is SZ-17-HP.

JONGEN AANGEHOUDEN VOOR BALDADIGHEID, 'S-HERTOGENBOSCH

In de nacht van zaterdag op zondag is een 18-jarige jongen uit Den Bosch aangehouden. In de Vughterstraat in Den Bosch schopte hij tegen de deur van een daar gelegen zaak. Tegen de jongen is proces-verbaal opgemaakt.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 9165 '