Politiebericht Boxtel 5-10-2001
Politiebericht district Aa & Dommel

AANHOUDING, Schijndel

Naar aanleiding van de ramkraak bij een kledingzaak aan de Hoofdstraat in Schijndel is don-derdag 4 oktober een 28-jarige man uit `s-Hertogenbosch aangehouden. Uit een eerste onder-zoek is gebleken dat hij betrokken is bij een drietal snelkraken in kleding zaken. Op 12 juli en 1 oktober in een kledingzaak aan de Hoofdstraat in Schijndel en op 13 juli in een kleding-zaak in Bakel. Onderzocht wordt of de man zich aan nog meer feiten heeft schuldig gemaakt. Hij is voor verder onderzoek ingesloten. Vrijdag (vandaag) is hij voorgeleid bij de rechter-commissaris, die zijn bewaring heeft bevolen.

OPSPORING VERZOCHT, Sint Michielsgestel

In de uitzending van opsporing verzocht van maandag 8 oktober zal aandacht worden ge-schonken aan de grove verkrachting van een 38-jarige vrouw uit Sint Michielsgestel. De verkrachting vond plaats op 23augustus tussen 08.30 en 09.30 uur bij de parkeerplaats van de hockeyvelden aan het Laantje Zegenwerp in Sint Michielsgestel. Door de politie zullen in de uitzending enkele vragen worden gesteld. Opnieuw wordt een oproep gedaan aan de vrouw die op het tijdstip van de verkrachting in de omgeving aan het trimmen was. Ook zal een reconstructiefilmpje te zien zijn waarop een man op een damesbromfiets weg rijdt. In dezelfde uitzending zal ook aandacht worden besteed aan de gewapende overval op het benzinestation aan de Nieuwstraat in Sint Michielsgestel. Op zaterdag 15 september kort na 07.30 uur werd het benzinestation door een man overvallen. Daarbij werden een klant en de medewerkster van het station in een toilet opgesloten door de dader. Tijdens de uitzen-ding zullen opname getoond worden van de bewakingscamera van het bedrijf. Aan de hand daarvan zal de politie vragen stellen.

INBRAAK WONING, Wijbosch

Donderdagavond is ingebroken in een woning aan de Broekkantsedijk in Wijbosch. Rond 20.40 uur hoorde de bewoonster die op de bovenverdieping was beneden gestommel. Toen van boven aan de trap naar beneden riep, zag ze twee mannen via de voordeur de woning verlaten. Ze verdwenen te voet in de richting van de Griendstraat Beneden bleek dat de voordeur was opengebroken. Zover bekend is er niets gestolen.

TE VEEL GEDRONKEN

In de nacht van donderdag op vrijdag is een 26-jarige man uit Schijndel bekeurd. Hij reed met een auto terwijl hij te veel gedronken had. De man kreeg een rijverbod van 2 uur en een boete van fl. 410,-. De controle vond plaats op de Hoofdstraat in Schijndel. In dezelfde nacht werd ook een 18-jarige man uit Beek en Donk bekeurd voor hetzelfde feit. Deze man kreeg een rijverbod van 4 uur. De controle vond plaats op de Rijksweg A2 onder Boxtel. Ook een 30-jarige man uit Maaskantje werd in dezelfde nacht bekeurd. Ook hij reed met een auto terwijl hij te veel gedronken had. Hij kreeg een rijverbod van 2 uur en een boete van fl. 410,-. De controle vond plaats in Maaskantje.

AUTO GESTOLEN, Schijndel

In de nacht van donderdag op vrijdag is vanaf de Wagenaarstraat in Schijndel een witte Renault Express 1.9 D gestolen. Het kenteken van de auto is 37-VD-ZD.

Deel: ' Politiebericht district Aa & Dommel '