Politiebericht Den Bosch 25-09-2001
Politiebericht district Den Bosch

POGING DIEFSTAL GROTE HOEVEELHEID FRISDRANK (s-Hertogenbosch)

Van maandag op dinsdag hebben inbrekers geprobeerd een grote hoeveelheid frisdrank vanaf een bedrijventerrein aan de Ketelaarskampweg in s-Hertogenbosch te ontvreemden. De daders wisten zich met een vrachtwagen toegang te verschaffen tot het terrein en laadden met behulp van een heftruc een groot aantal rolcontainers met frisdrank in de wagen. Op een gegeven moment zijn zij in hun werkzaamheden gestoord door patrouillerende bedrijfsbeveiligers. De daders zijn vermoedelijk zwemmend via het water van de Ertveldplas ontkomen. De vrachtwagen moesten zij achterlaten op het terrein. Het voertuig stond op naam van een zogenaamde katvanger.

DERDE VERDACHTE DODELIJKE MISHANDELING AANGEHOUDEN (s-Hertogenbosch)

De politie District Den Bosch heeft maandag een 44-jarige Bosschenaar op de Korte Tuinstraat in s-Hertogenbosch aangehouden in verband met de zware mishandeling, tengevolge waarvan een 60-jarige man om het leven kwam. De mishandeling vond zaterdagmiddag jl. plaats aan het Nachtegaallaantje in s-Hertogenbosch. Diezelfde middag zijn in verband hiermee al een 41-jarige Bossche en een 32-jarige Bosschenaar aangehouden. Vandaag wordt bij het Nederlands Forensisch Instituut in Rijswijk sectie op het stoffelijk overschot verricht. De politie werkt met een team van zeven rechercheurs aan de zaak.

AUTOMOBILIST BETAALT OPENSTAANDE BOETES (s-Hertogenbosch)

Surveillerende agenten troffen maandagavond bij een routinecontrole op de Reitscheweg in s-Hertogenbosch een 34-jarige Bossche automobilist die nog een paar boetes open had staan. De man is overgebracht naar het bureau en betaalde in het totaal een bedrag van Fl. 567,50 aan achterstallige boetes. Hij kreeg de boetes destijds voor het fietsen op de snelweg en het niet hebben van een geldige APK-keuring.

MAN PROBEERT SOFI-NUMMER MET VERVALST PASPOORT TE BEMACHTIGEN (s-Hertogenbosch)

Maandagmiddag is een 43-jarige man aangehouden omdat hij op het belastingkantoor aan de Kooikersweg in s-Hertogenbosch met een vervalst paspoort een sofi-nummer probeerde te bemachtigen. Een medewerker van de belastingdienst zag dat de man gebruik maakte van een vervalst paspoort en waarschuwde de politie. Bij controle bleek dat de man in het bezit was van de Marokkaanse nationaliteit en gebruik maakte van een vervalst Spaans paspoort. Hij is aangehouden en ingesloten.

VROUW BEDREIGD MET MES (Drunen)

Maandagmiddag is een 36-jarige vrouw aan het Mexicoplein in Drunen bedreigd door een man met een mes. De dader belde aan de deur bij de vrouw en bleek op zoek te zijn naar haar 16-jarige zoon. Het werd niet duidelijk waarom de man de zoon van de vrouw wilde spreken. Plotseling trok hij een mes en bedreigde de vrouw. Daarop liep hij weg. De politie stelt een onderzoek in.

MAN AANGEHOUDEN VOOR BEZIT VUURWAPEN EN BEDREIGING (s-Hertogenbosch)

Dinsdagmorgen is een 34-jarige man uit Heeswijk Dinther in de woning van zijn vriendin aan het Gaasterland in s-Hertogenbosch aangehouden voor bedreiging en vuurwapenbezit. De man wordt ervan verdacht medio september zijn 33-jarige ex-vrouw en diens 34-jarige vriend te hebben mishandeld en met de dood te hebben bedreigd. De slachtoffers hielden aan de mishandeling pijnlijke plekken over. Bij onderzoek in de woning is vanmorgen een geweer, merk Magnum, type punt 44 en munitie aangetroffen en inbeslaggenomen. De man is aangehouden.

VERDACHTE INBRAAK AANGEHOUDEN (Haarsteeg)

Van maandag op dinsdag is een 33-jarige inwoner uit Oirschot op de Mommersteeg in Haarsteeg aangehouden als verdacht van betrokkenheid van diefstal uit een vrachtwagen en diefstal van een vrachtwagen. De politie kreeg een melding dat de man zich verdacht ophield. Terplaatse troffen agenten een man aan onder verdachte omstandigheden. Hij kon geen plausibele verklaring geven voor zijn aanwezigheid. In zijn nabijheid werden aan de Tuinbouwweg een opengebroken vrachtauto, waaruit dozen met verlichtingsmateriaal waren ontvreemd, aangetroffen. Op de Mommersteeg zelf troffen de agenten een aan de Broekwal in Helvoirt ontvreemde vrachtauto aan, waarin zich weer dozen bevonden die waren ontvreemd uit de vrachtwagen aan de Tuinbouwweg. De man is aangehouden en inmiddels in het belang van het onderzoek inverzekeringgesteld.

MEDEWERKSTER UITZENDBURO BEDREIGD (s-Hertogenbosch)

Dinsdagmorgen is een 25-jarige medewerkster van een uitzendbureau aan de Stationsweg in s-Hertogenbosch verbaal bedreigd. Een ex-uitzendkracht van het bureau stelde de medewerkster verantwoordelijk voor zijn ontslag. De medewerkster deelde hem enige tijd geleden namens de organisatie mede dat hij was ontslagen in verband met drugsgebruik op zijn werkplek. De man kwam vandaag binnen en bedreigde de medewerkster verbaal.

DRONKEN AUTOMOBILIST SLINGEREND OVER DE WEG (s-Hertogenbosch)

Van maandag op dinsdag is een 53-jarige automobilist op de Copernicuslaan in s-Hertogen-bosch betrapt toen hij dronken achter het stuur zat. De Bosschenaar vertoonde een slingerend weggedrag. Bij controle bleek dat de man ongeveer driemaal de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed had. Zijn rijbewijs is ingevorderd en proces-verbaal is opgemaakt.

MAN BEKEURD VOOR DRUGS- EN ALCOHOLGEBRUIK (s-Hertogenbosch)

Maandagavond is een 45-jarige Arnhemmer onder de Mariabrug aan de Van de Does de Willeboissingel in s-Hertogenbosch betrapt op alcohol- en heroïnegebruik. Hij kreeg voor beide zaken een proces-verbaal.

BROMFIETSBESTUURSTER GEWOND BIJ AANRIJDING (s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag is een Bossche bromfietsbestuurster (leeftijd onbekend) op de kruising Orthenseweg / Gruttostraat gewond geraakt bij een aanrijding met een 30-jarige automobiliste uit Kerkwijk. De bestuurster van de auto reed vanuit de richting centrum over de parallelweg en wilde linksaf de Gruttostraat inslaan. Het haar achterop komende slachtoffer reed met haar bromfiets tegen het linkerportier van de auto. De bromfietster liep o.a. een hoofdwond, een gebroken vinger en een gebroken been op. Zij is per ambulance overgebracht naar het GZG. De politie verzoekt eventuele getuigen zich te melden op telefoonnummer 0900-8844.

PAPAGAAI EN COMPUTERS ONTVREEMD BIJ INBRAAK (Vlijmen)

Van maandag op dinsdag is ingebroken in een kantoorpand aan de Jhr. de la Courtstraat in Vlijmen. Uit het pand zijn o.a. enkele computers en een papagaai met kooi ontvreemd.

ACHTENTWINTIG TIPS NA UITZENDING OPSPORING VERZOCHT (Vlijmen)

Naar aanleiding van de uitzending van Opsporing Verzocht van maandagavond en de herhaling op dinsdagmiddag, zijn in het totaal 28 tips binnengekomen. In de uitzending werd de brute overval op een man en een vrouw in een woning aan de Ekelaarlaan in Vlijmen van maandagmiddag 10 september behandeld. Maandagavond kwamen er 22 tips bij het telefoonteam binnen en vanmiddag zijn daar nog 6 tips aan toegevoegd. Het rechercheteam onderzoekt de binnengekomen tips.

Deel: ' Politiebericht district Den Bosch '