Politiebericht

Persbericht district Groningen/Haren/
Dagelijkse persinformatie stad Groningen zaterdag ·

Vernielzuchtige mannen aangehouden
Aan de Grote Markt in Groningen heeft de politie gisteravond twee 18-jarige mannen uit Groningen aangehouden. Medewerkers van een beveiligingsbedrijf zagen dat een van de beide mannen met een mes een band van een fiets van een passant probeerde lek te steken nadat er een woordenwisseling was ontstaan tussen de passant en de beide mannen. Bij onderzoek door de politie werd inderdaad bij een van hen een verboden mes aangetroffen. De andere man bleek in het bezit te zijn van een spuitbusje traangas. Tegen beide mannen is proces-verbaal opgemaakt wegens overtreding van de Wet Wapens en Munitie. Het mes en het traangas zijn door de politie in beslag genomen. Na verhoor zijn de mannen heengezonden.

Winkeldievegge
In een sportzaak aan de Vismarkt heeft de politie gistermiddag een 17-jarige vrouw uit Zuidhorn aangehouden. Zij was door personeel van de winkel betrapt bij het stelen van een trui. Bij onderzoek bleek de vrouw in het bezit te zijn van meerdere kledingstukken, met een totale waarde van ruim 300 gulden, die zij had gestolen bij diverse zaken in de Groninger binnenstad. De gestolen spullen gaan terug naar de rechtmatige eigenaren. De vrouw is na verhoor heengezonden. Tegen haar is proces-verbaal opgemaakt.

Man slaat met hamer
Bij een vechtpartij in een speeltuingebouw aan de Gorechtkade in Groningen is gisteravond een 26-jarige man uit Groningen gewond geraakt. De man werd tijdens een spelletje spijkers slaan door een van de aanwezigen met een hamer op het hoofd geslagen toen hij wilde verhinderen dat die man er met de hamer van het spel vandoor ging. Beide betrokkenen verkeerden onder invloed van alcohol. De politie heeft niemand aangehouden. De gewonde man is overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen.

Man aangevallen
Een 26-jarige man uit Groningen is vannacht door twee onbekenden lastig gevallen toen hij door de Hoekstraat in Groningen fietste. Er ontstond een vechtpartij tussen de fietser en zijn belagers waarbij hij door een van hen met een mes in het gezicht werd gestoken. De man is met een snijwond naar een ziekenhuis in Groningen gebracht. Van de daders is geen signalement bekend.

Man vernielt ruit
De politie heeft vannacht in de Reinautstraat in Groningen een 18-jarige Groninger aangehouden wegens vernieling. De man werd aangehouden toen hij langs een woning liep waarvan hij kort daarvoor een ruit had ingegooid. De politie was toen inmiddels ter plaatse en omstanders wezen de man aan. Hij is overgebracht naar het politiebureau en ingesloten omdat de man ook nog voor een ander misdrijf moet worden gehoord.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010

Deel: ' Politiebericht district Groningen/Haren '