Politiebericht

Maandag 6 september 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Sporttas gestolen
Na de zaterdag gespeelde voetbalwedstrijd Club Italiano - Zuidhorn had een van de spelers van Zuidhorn de spelerstas op de parkeerplaats aan de Eikenlaan naast de auto van de leider neergezet. Toen deze enkele minuten later bij de wagen kwam was de tas weg. In de tas zitten shirts, broeken, kousen en trainingspakken. Op de tas, shirts en jacks staat het logo van de voetbalvereniging Zuidhorn.

Jeugdige autokraker aangehouden
Zondagochtend heeft de politie een 17-jarige jongen uit Groningen aangehouden in de Polderstraat. Een getuige had gezien dat de jongen een bedrijfsauto had opengebroken in de Reinier Mullerslaantje. Een andere getuige had gezien dat de jongen in de Verlengde Frederiksstraat een poging deed om een auto open te krijgen. Uit de bedrijfsauto was een autoradio weggenomen. De jongen is ingesloten en wordt nader verhoord.

Man aangehouden
De politie heeft gisteravond een 43 man uit Groningen in het Noorderplantsoen aangehouden. De man heeft een verblijfsontzegging en stond met een open blikje bier in het plantsoen. Hij is na verhoor met een dagvaarding, heengezonden.

Benevelde automobilist
De politie heeft vannacht een 26-jarige man uit Bakkeveen op de Oosterstraat aangehouden voor het rijden onder invloed (1,45 promille). Hij moest zijn rijbewijs inleveren en is met een dagvaarding en rijontzegging van zeven uur heengezonden.

Man valt van balkon
Een (leeftijd onbekend) man uit Groningen is gistermiddag van zijn balkon aan de Van Ketwich Verschuurlaan gevallen. Hij was bezig met het schuren van het houtwerk toen een plank losging en de man 3,5 meter naar beneden viel. Daarbij kwam het slachtoffer terecht op een hekje. Hij is met een ribfractuur en rugletsel overgebracht naar een ziekenhuis.

Schoten in de Bloemsingel
De politie kreeg gisteravond een melding binnen dat er op de Bloemsingel, omstreeks 23.00 uur) is geschoten door een nog onbekende man op een fiets. Volgens een getuige maakte de man deel uit van een groepje fietsers en droeg hij krullend haar tot op de schouders. De politie, die een onderzoek instelde, heeft een aantal patroonhulzen op de weg aangetroffen.

Man bedreigd
Een 21-jarige man uit Groningen is gistermiddag op de korreweg bedreigd met een vuurwapen door een nog onbekende man. De twee waren in een woning aan de Korreweg, omdat de 21-jarige man zijn bromscooter wilde verkopen. Aangezien hij de deal niet vertrouwde, eiste hij zijn papieren terug, maar deze werden niet afgegeven. Bij de voordeur onstond vervolgens een worsteling. De verdachte verloor daarbij zijn bril. Op straat bedreigde de verdachte vervolgens met een vuurwapen de man en ging er vandoor. De politie heeft een onderzoek ingesteld.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht district Groningen / Haren '