Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 2-09-2001 Politiebericht district Sittard (H.P. 16.40 uur) Zondag 2 september 2001

Sittard, Brandstichting:

In de nacht van 1 op 2 september 2001 is een schutting behorende bij een woning gelegen aan de Cornwallplein te Sittard in brand geraakt. De bewoner werd zondagmorgen omstreeks 02.10 uur wakker van het geblaf van de hond des huizes. Toen hij poolhoogte ging nemen naar de rede van het blaffen ontdekte hij dat in de tuin de schutting in brand stond. Hij nam meteen de tuinslang en begon met blussen. De brand bluste hij grotendeels zelf. De gewaarschuwde brandweer behoefde slechts na te blussen. Door het vuur ging de schutting vrijwel geheel verloren, alsmede werden enkele taxussen, een kruiwagen en een vuilcontainer zwaar beschadigd. De benadeelde heeft van de brandstichting aangifte gedaan. Hij bemerkte dat meteen na hij de brand ontdekte er een auto vanachter de schutting wegreed.

Nieuwstadt, coniferen in brand:
Geattendeerd door een langsrijdende personenauto bemerkten de bewoners van Bij de Vloedgraaf in Nieuwstadt zaterdagavond omstreeks 21.25 uur dat in hun voortuin brand was. De bewoner spoedde zich naar de tuin waar hij met behulp van een tuinslang het vuur doofde. De brandweer hoefde niet meer in actie te komen. De oorzaak van de brand kon niet worden achterhaald. Ofschoon er geen duidelijke aanwijzingen zijn wordt een brandstichting niet uitgesloten.

Sittard, diefstal autobanden:
Een bewoner van de Whitestraat in Sittard trof zaterdagmorgen 1 september vier oude en kale autobanden in zijn tuin aan waarvan hij de herkomst niet kende. Hij stelde van het aantreffen de politie in kennis. De nacht tevoren had de bewoner een personenauto met een Frans kenteken in zijn straat zien staan waarvan de inzittenden bezig waren met het wisselen van een band. De bewoner vermoedde een ongelukje en geen diefstal.
De politie die een onderzoek instelde na het aantreffen van de oude banden ontdekte dat er in een nabijgelegen garagebedrijf aan de Hunstraat vier autowielen waren ontvreemd. Drie vanaf een Renault 21 en een vanaf een Renault 19. De auto waarvan de drie banden ontvreemd waren stond met de assen op de grond. De dieven hadden zich de toegang tot het bedrijf verschaft door een gat in de omheining te knippen. Het benadeelde garagebedrijf heeft van de diefstal aangifte gedaan.

Deel: ' Politiebericht district Sittard '