Dodelijk ongeval in Nieuw-Weerdinge
10:15 zaterdag 6 februari 1999

Bert Peters 0591 662014 of 0653 238059

Vond omstreeks 07.00 uur vanmorgen een ongeval plaats waarbij de bestuurder uit de auto werd geslingerd en vervolgens tussen de auto en een boom terechtkwam waarna hij overleed. De bestuurder reed over het rechte gedeelte van de weg Weerdingerkanaal NZ te Nieuw-Weerdinge vanuit de richting Ter Apel. Vermoedelijk door het gladde wegdek is hij in de slip geraakt en tegen de bomen gebotst.
De bestuurder is een 44 jarige man uit Emmen. Omdat zijn familieleden nog niet zijn geïnformeerd kan zijn naam nog niet worden vrij gegeven.

Als gevolg van de gladheid zijn met name in de Zuid-Oosthoek van Drenthe nog een aantal aanrijdingen geweest.
Omstreeks 06.25 uur reed een 46-jarige vrouw uit Tweede Exloërmond met haar auto over de Holtweg te Weerdinge waar zij in de slip raakte en tegen een boom botste. Zij werd door de brandweer uit de auto gehaald en met een beenbreuk en inwendig letsel overgebracht naar het Scheperziekenhuis.

Verder vonden er nog ongevallen plaats op de Dorpsstraat in Weerdinge, Viaductstraat in Weerdinge, Westdorperstraat in Borger. N 381 in Hoogersmilde en Pandijk in Oosterhesselen. Daarbij ging het in alle gevallen voor zover nu bekend om materiële schade.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 1423 '