Politie Drenthe

Martin Panman 0651611628

Assen
Jongetjes bekennen brandstichting

Op 6 januari van dit jaar werd er brand gesticht in het gymlokaal aan de Seinepad te Assen. De eigenaar van het gebouw, de gemeente Assen, deed op die dag aangifte bij de politie. De schade bedroeg naar schatting 75.000 gulden. Na een onderzoek kon de politie vier minderjarige jongens in de leeftijd van 7 en 15 jaar, allen afkomstig uit Assen, aanhouden. Zij hebben inmiddels bekend.

Assen
Winkeldief gepakt

Een bedrijfsleider van een textielwinkel aan het Mercuriusplein zag vanmorgen, dat een 43 jarige man uit Assen twee truien uit zijn winkel stal. De bedrijfsleider kon de man achterhalen en pakte zijn truien terug. Omdat hij de dief niet vertrouwde liep hij een poosje achter hem aan. Hij zag dat de man een andere kledingwinkel aan de Kruisstraat binnen ging en daar ook twee truinen probeerde te stelen. De bedrijfsleider belette dit en gaf de truien aan de verkoopster. De man werd overgedragen aan de politie en krijgt een proces-verbaal.

Emmen
Autokraak

Vannacht is er ingebroken in een auto, die geparkeerd stond de Laan van het Kwekebos. Een autotelefoon en allerlei andere papieren en cheques zijn gestolen. De 54 jarige eigenaar uit Emmen deed aangifte.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 1536 '