Aanhoudingen na tasjesroof in Emmen
12:11 maandag 8 maart 1999

Bert Peters 0591 66 20 14 of 0653 23 80 59.

Aanhoudingen na tasjesroof

Zondagmiddag j.l., omstreeks 13.45 uur, werd aan de Zonneweg in Emmen een 72-jarige vrouw van haar tasje beroof door een knaap die vervolgens hard wegrende. Deze overval werd gezien door twee getuigen die met hun auto achter de overvaller aanreden. Zij zagen deze jongen in een wachtende auto stappen die vervolgens wegreed. Na een korte achtervolging raakten zij de auto kwijt en gingen zij terug naar de plaats waar de vrouw was overvallen. In die omgeving troffen zij de vrouw aan. Samen gingen zij terug naar de plaats van de overval waar de overvallen vrouw haar horloge terugvond. Even voor deze overval kwam een melding binnen van een poging tot tasjesroof bij een vrouw die liep aan de Meerstraat. Zij kon de overval voorkomen door zich te verzetten waarbij wel haar jas werd beschadigd.
Een collega, op weg naar huis, kwam even later tussen Borger en Odoorn een auto tegen die voldeed aan het beschrijving van de getuigen en gaf dit door aan de meldkamer. Op basis van deze informatie kon omstreeks 15.30 uur in Klijndijk aan de Klijnstraat de auto worden staande gehouden waarop beide inzittenden konden worden aangehouden. De 42-jarige bestuurder, afkomstig uit Emmen, bekende de betrokkenheid door als bestuurder op te treden. De 20-jarige inzittende, eigenaar van de auto en afkomstig uit Duitsland, bekende later aan het bureau de tasjesroof. Beiden zijn door de getuigen herkend waarna zij zijn ingesloten.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 1691 '