Busje met kinderen betrokken bij ongeval
17:08 vrijdag 21 mei 1999

Dirk Neef 06 - 51557950

Bij een verkeersongeval tussen een personenbusje en een personenauto op het Hoofdkanaal Oostzijde in Emmer-Compascuum, raakten vrijdagmiddag 4 kinderen en een volwassene gewond. Ter hoogte van de brug bij Munnekemoer wilde de 34 jr. uit Musselkanaal afkomstige bestuurder van het busje linksaf slaan om de brug over het kanaal over te steken. Net op dat moment werd hij ingehaald door een personenauto, bestuurd door een 33 jr. man uit Sellingen. De personenauto botste tegen de linkerachterkant van het busje waardoor deze bijna een halve slag draaide. Met de zijkant kwam het busje tegen een verkeersbord tot stilstand. Dit bord voorkwam dat het busje in het water terechtkwam. In het busje zaten 7 (LOM)scholieren in de leeftijd van 7 tot 13 jr. afkomstig uit Ter Apel en Musselkanaal. De kinderen waren op weg van hun scholen in Emmen naar huis. Vier van de kinderen raakten gewond. Drie van hen werden met nog onbekend letsel per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. De bestuurder van de personenauto bleef ongedeerd. Een 40 jr. vrouw uit Ter Apel die bij hem in de auto zat raakte wel gewond. Ook zij werd per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. De eerste opvang van de kinderen werd verzorgd door de politie en brandweer van Ter Apel, die later assistentie kregen van collegas uit Drenthe. De weg was i.v.m. het ongeval ongeveer anderhalf uur afgesloten voor het verkeer.
De afdeling Technische Verkeersondersteuning stelt een nader onderzoek in naar de oorzaak van het ongeval.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 1773 '