Politie Drenthe

Jonge vrouw verkracht
21:01 dinsdag 19 oktober 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216 of 06-51528156

LOON - Vanmiddag rond 12.15 uur is op de Taarloerweg tussen Taarlo en Loon een 20-jarige inwoonster van Zuidlaren verkracht. De jonge vrouw was op haar fiets op weg naar Assen, toen tussen Taarlo en Loon plotseling een man op de weg sprong en haar zodanig de weg versperde, dat zij moest stoppen. De man bedreigde haar vervolgens met een mes en dwong haar mee te gaan een zandpad op. Toen zij een eindje het zandpad opgelopen waren, heeft de man haar verkracht. Hierna heeft de man haar laten gaan en is zij direct naar het politiebureau in Assen gefietst.

Tijdens het gehele voorval heeft zij de man niet mogen aankijken. Wel heeft zij gezien dat het een man betrof van tussen de 25 en 30 jaar oud, met een lengte van ongeveer 1.80 à 1.85 m en kort stekeltjes haar. De man droeg een blauwe spijkerbroek en donkere bovenkleding.

Op het moment dat zij door de man gedwongen werd het zandpad op te gaan heeft zij gezien dat er aan het begin van dit pad een witte personenauto, met kofferbak, stond.

Toen ze aan het begin van het zandpad waren is er een auto langs gereden vanuit de richting Loon. Dit betrof een witte kleine bestelauto, van een model VW Caddy, Ford Courier of een daarop gelijkende bestelauto.
De politie is op zoek naar de bestuurder van deze auto, dan wel andere passanten, die rond 12.15 uur daar langs gekomen zijn en iets van dit voorval hebben gezien.
Zij kunnen contact opnemen met de afdeling zeden van de politie is Assen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 1779 '