Van dinsdagmorgen 21 september 1999
09:08 dinsdag 21 september 1999

Bert Peters 0591 66 20 14 of 0653 23 80 59

Assen, alcomobilist
Reed vannacht omstreeks 01.45 uur een 50-jarige man met zijn auto over de Fokkerstraat. Agenten zagen dat de verlichting aan de achterzijde van de auto niet deugde en spraken de bestuurder daar op aan. Daarbij merkten zij dat de bestuurder gedronken had. Na controle bleek hij een alcoholpromillage van 1.2 te hebben.
Zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Assen, diefstal krasloten
Werd vannacht omstreeks 03.00 uur de voordeur van een winkelpand grof verbroken waarna vier rollen met krasloten werden weggenomen. De 52-jarige eigenaar die aangifte deed zal de loten onmiddellijk laten blokkeren zodat de daders er weinig plezier aan kunnen beleven.

Assen, bedreiging sociale recherche
Werd gistermiddag aan de Noordersingel een 27-jarige man aangehouden voor bedreiging van de sociale recherche. Eerder op de dag had de man controle thuis gehad aan de Nansenstraat. Daarbij had de man zich ook al agressief gedragen. Om de zaak niet te laten escaleren gingen de controleurs daar weg. 's-Middags ging de man naar het gemeentehuis en bedreigde in woord en gebaar de sociale rechercheur met een mes waarna hij werd aangehouden ter zake bedreiging.

Assen, ongeval met letsel
Kwam er een melding dat een man van de trap gevallen was toen hij bezig was met leidingwerkzaamheden in zijn woning aan de Mastmakerstraat. Vermoedelijk is de trap weggegleden waarna de 61-jarige man met zijn hoofd op de betonnen vloer viel. Hij werd met vermoedelijk een schedelbasisfractuur opgenomen in het WZA.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 1842 '