Tankauto kantelt en vliegt in brand
18:08 vrijdag 22 januari 1999

Roel Hallink, tel. 0528 - 295216 of 06 - 51528156

Tankauto kantelt en vliegt in brand

Hoogeveen - Vanmiddag rond half twee kantelde op de Toldijk in Hoogeveen een tankauto en vloog gelijk in brand. De auto reed richting Hoogeveen en net voor de kruising met de Middenveldweg begon de auto te slingeren en kantelde. Hierna ontstond er direct een hevige brand. De tankauto, eigendom van een bedrijf uit Harderwijk, was gevuld met 25000 liter Euro benzine en 6000 liter dieselolie. De chauffeur, een 20-jarige man uit Putten, kon snel de cabine verlaten, omdat de voorruit stuk gegaan was.. Hij is voor onderzoek overgebracht naar het Bethesda ziekenhuis in Hoogeveen. Hij bleek niet ernstig gewond te zijn en mocht na onderzoek het ziekenhuis verlaten
De omgeving, inclusief de op en afritten van de A28 bij de afslag Fluitenberg, werd direct afgezet en de bewoners van de omliggende woningen werden geadviseerd hun woning te verlaten in verband met gevaar voor ontploffing.
Eén van de woning werd door de brandweer natgehouden. Het heeft ruim twee uur geduurd, voordat het sein brandmeester kon worden gegeven. De tankauto is niet ontploft maar wel geheel uitgebrand. De oorzaak van het ongeval is nog niet duidelijk. De mogelijk is aanwezig dat één van de remmen is vastgelopen, waardoor de auto is beginnen te slingeren. Onderzoek naar de oorzaak wordt nog ingesteld. De schade aan de auto, het wegdek en omgeving is nog niet bekend. De resten zullen in de loop van de avond opgeruimd worden, waarbij gekeken zal worden of er sprake is van bodemverontreiniging. De Toldijk zal nog geruime tijd voor het verkeer afgesloten blijven.

/ / / / / Einde bericht.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe