Politie Drenthe

09:14 vrijdag 22 oktober 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216

Onder invloed

ASSEN - Tijdens een alcoholcontrole op de Rolderhoofdweg, werd afgelopen nacht een 22-jarige inwoner uit Assen gecontroleerd. Het bleek dat de man teveel gedronken had. Hij werd aangehouden en op het bureau blies hij 590 Ug/l (ongeveer 1.3 promille). Het rijbewijs van de man werd ingevorderd en snelrecht werd toegepast.

Inbraken in bedrijven

MEPPEL - Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijf aan de Zomerdijk. De dader(s) hadden een achterdeur geforceerd om binnen te komen. In het bedrijf werden de kantoorruimte en het winkel gedeelte grondig doorzocht. Hierdoor ontstond een behoorlijke chaos. Vermist worden, voorzover vannacht kon worden nagegaan, een paar honderd gulden en 2 GSM-toestellen. Vandaag zal gekeken worden of er nog meer weg is.

ASSEN - Bij een bedrijf aan de Kleuvenstee is afgelopen nacht ingebroken. De achterdeur van het pand werd geforceerde. Een klein bedrag aan geld wordt vermist. Ook hier zal vandaag een inventarisatie uit moeten wijzen of er meer weg is.

Diefstal uit winkel

BEILEN - Afgelopen nacht werd van en winkel aan de Paltz de ruit van de voordeur met een tegel ingegooid. Vervolgens hebben de daders in de winkel een vitrinekast stukgeslagen en daaruit ongeveer 10 GSM toestellen gestolen. Of er nog meer weg is, is op dit moment niet duidelijk.

Diefstal waterpomp

SCHOONEBEEK - Gisteren werd door een bedrijf uit Zuidbroek ontdekt, dat er van een NAM-lokatie aan de Kerkhoflaan een grote waterpomp was gestolen. De diefstal moet gepleegd zijn tussen 15 en 20 oktober. De waarde van de pomp bedraagt 8000,-- gulden.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 1973 '