Groot aantal insluipingen en diefstallen opgelost 11:20 vrijdag 12 februari 1999

Roel Hallink, tel.: 0528 - 295216

Beilen - De politie in Middenveld heeft vorige week een groot aantal insluipingen en diefstallen opgelost. De verdachte, een 32-jarige Assenaar, werd vorige week in Beneden Leeuwen aangehouden, omdat hij in een gestolen Mazda reed. Deze auto bleek hij op 18 januari bij het Algemeen Psychiatrisch Ziekenhuis (APZ) in Beilen te hebben weggenomen. Omdat bleek dat hij nog meer strafbare feiten in Drenthe had gepleegd, is hij overgedragen aan de politie van Middenveld.
De verdachte heeft inmiddels bekend een groot aantal insluipingen in Beilen en Assen te hebben gepleegd. In Beilen waren dit zeven scholen, twee keer een peuterspeelzaal, een kerk en het APZ. Ook in Assen heeft hij dezelfde feiten gepleegd bij een aantal scholen, bij het APZ en bij een groot garagebedrijf. De verdachte heeft een aantal portemonnees en zes auto's buitgemaakt. Eén van de auto's heeft parkeerschade opgelopen, een andere is total loss gereden.

Buiten Drenthe
De Assenaar bekende dat hij ook buiten Drenthe op verschillende locaties dezelfde feiten heeft gepleegd, en wel in Dalfsen, Hoonhorst en Raalte waar hij twee scholen, een bejaardentehuis en twee keer een kringloopbedrijf bezocht. De totale buit daar was een aantal portemonnees en een paar honderd gulden.
In Nunspeet en in Apeldoorn waren een aantal scholen, een bedrijf, een hotel en bejaardentehuizen slachtoffer van zijn praktijken. Hier was de buit een leren jas en diverse portemonnees.

In totaal heeft de man dertig zaken bekend. Hij heeft in totaal mogelijk enkele duizenden guldens buitgemaakt en schade gemaakt voor minstens tienduizend gulden. Hij wordt gevangen gehouden. De verdachte heeft overigens al eerder voor dergelijke zaken in Friesland vastgezeten. Toen heeft hij elf zaken bekend, waaronder de diefstal van een auto.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 2034 '