van dinsdagmiddag 17 augustus 1999
15:24 dinsdag 17 augustus 1999

Bert Peters 0591 662014 of 0653 238059

Emmen, vroege alcomobilist
Reed vanmorgen omstreeks 10.30 uur een 49-jarige man uit Klazienaveen met zijn auto over de Slenerbrink. Daar werd hij gecontroleerd waarna kwam vast te staan dat hij een alcoholpromillage had van 2,5 ! Zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Assen, inbraak snackbar
Werd vannacht ingebroken in een snackbar aan de Groningerstraat. Een deur werd geforceerd waarna voor zo'n f 400,- aan rookwaar werd weggenomen. De 55-jarige eigenaar deed aangifte.

Rolde, diefstal tuinbeeld (vrouwenfiguur)
Deed een 48-jarige man aangifte van diefstal van een tuinbeeld vanuiut zijn tuin aan de Gieterstraat. Deze witte vrouwenfiguur weegt 100 kilogram en heeft een waarde van f 525,-.

Coevorden, starter gedupeerd
Werd vanmorgen op de zolder van een woning aan de Doctor J C Homanstraat een recent ingerichte hennepkwekerij aangetroffen met 160 hennepplanten. De kwekerij draaide 1 dag en was professioneel ingericht met splinternieuw materiaal zoals lampen, ventilatie, filters en pompen. De 38-jarige eigenaar was op het tijdstip van het binnentreden niet aanwezig maar zal binnenkort hierover worden gehoord.

Emmen, dure slijpers
Meldde een bedrijf uit Schoonebeek dat vanmorgen een paar zagen zijn meegegeven aan onbekenden om ze te laten slijpen. Het bedrijf heeft nu een telefoontje gekregen dat deze zagen tegen een extreem hoog bedrag opgehaald kunnen worden op een terreintje aan de Nautilusstraat. Bekend is dat hier onlangs een grote groep zigeuners is neergestreken. Hoewel vooraf over de prijs is gesproken (het kost waarschijnlijk niet meer dan f 600,-) moet men nu f 1.500,- betalen. Als men al gereedschap meegeeft aan onbekenden doet men er goed aan vooraf keiharde afspraken te maken over de geleverde diensten.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 2082 '