Van woensdagmiddag 20 januari 1999
15:20 woensdag 20 januari 1999

Bert Visser

*

Een 37 jarige vrouw uit Odoornerveen is woensdagmorgen even na zeven uur met beenletsel overgebracht naar het academisch ziekenhuis in Groningen. De vrouw was op Marwijksoord, de weg tussen Grolloo en Rolde met haar auto onder een betonmortelauto gereden die bezig was achteruit een inrit in te rijden. De vrachtauto stond op het moment van de aanrijding dus dwars op de weg.
Zowel de 45 jarige chauffeur uit Assen als een getuige hebben verklaard dat het oranje waarschuwingslicht op het dak van de vrachtauto in werking was. De vrouw is door de brandweer uit het wrak van haar totaal vernielde auto gehaald.

*

Inbrekers hebben dinsdagnacht de gokkast van een restaurant aan de Zevenhuisterweg in Nieuw Roden leeggehaald. Verder worden nog een portemonnee en een zwarte direkwart leren jas vermist. Men is het pand binnengekomen na vernieling van een achterdeur

*

Een standhouder op de bouwvakbeurs in Zuidlaren heeft bij de politie aangifte gedaan van de diefstal van een gereedschapskist ter waarde van 800 gulden.
De 37 jarige standhouder uit Ruinerwold had dinsdagmorgen na de opbouw de stand om 5 uur verlaten. Toen hij tegen half elf terug kwam was de gereedschapskist verdwenen.

*

Een ernstig verkeersongeval op de Slenerweg in Schoonoord heeft woensdagmorgen tegen half elf het leven gekost van de 77 jarige mevr. A. Oeben – Noordhuis uit Borger.
De vrouw zat als inzittende in een taxi, bestuurd door een 37 jarige chauffeur uit Emmen. Door nog onbekende oorzaak raakte de taxi op de linker weghelft en kwam frontaal in botsing met een tegemoetkomende auto, bestuurd door een 33 jarige man uit De Kiel. De vrouw is ter plaatse overleden. De taxichauffeur, die verklaarde zich niets van het ongeval te herinneren, is met nek- hoofd- en borstletsel naar het ziekenhuis gebracht. De man uit De Kiel klaagde over pijn in de nek. Beide auto’s zijn geheel vernield.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 2149 '