berichten van woensdag tot donderdag 15-04-99, tot 08.00 uur 10:01 donderdag 15 april 1999

roel hallink, tel.: 0528 - 295216

* onder invloed

meppel - werd afgelopen nacht bij een controle op de commissaris de vos van steenwijklaan, geconstateerd dat een 50-jarige inwoner van koekange teveel had gedronken. hij werd meegenomen naar het bureau en blies daar 495 ug/l (ongeveer 1.2 promille). na verhoor is hem een dagvaarding uitgereikt en werd hij heengezonden.

* diefstal auto

hoogeveen - werd gisteren door een garagebedrijf aan de schutstraat ontdekt dat er in de afgelopen dagen een personenauto, merk opel vectra, van het terrein was gestolen. het vermoeden bestaat dat de auto overdag is gestolen, omdat 's nachts de hekken dicht zitten.

* diefstal uit auto

hoogeveen - afgelopen nacht kwam bij de politie in hoogeveen een melding binnen van een inbraak in een auto aan de van goghlaan. door een getuige was gezien dat de daders weggereden waren in een auto. door een duidelijk omschrijving van de auto, kon de politie even later op de oprit van de a28, de auto staande houden. de gestolen autoradio uit de auto aan de van goghlaan zat in deze auto. de zes inzittenden, van respectievelijk 16, 17, 20, 21(2x) en 23 jaar werden aangehouden. de mannen waren afkomstig uit assen, leeuwarden, wijhe, beuningen(2x) en bathmen. de mannen zijn ingesloten en het onderzoek zal vandaag worden voortgezet.

* diefstal uit bedrijf

eelde-paterswolde - is er gisteravond ingebroken in een bedrijf aan de hoofdstraat. de dader(s) kwamen binnen door het forceren van een deur. ook in het pand werden diverse deuren geforceerd. vanuit een kluis in het kantoor werd een nog onbekend bedrag aan geld gestolen. wel wordt geschat dat het enkele duizenden guldens bedraagt. geen aanwijzingen richting daders.

* mishandeling

hoogeveen - werd gisteravond door een 14-jarige jongen uit hoogeveen aangifte gedaan van mishandeling. hij was op de kermis op het beukemaplein door twee jongens enkele malen in het gezicht geslagen. hij bekwam daardoor een dikke lip en een afgebroken ondertand. het is nog niet duidelijk wat de aanleiding is geweest van de mishandeling.

info@politie-drenthe.nl politie drenthe, voor een veilig en leefbaar drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 2346 '