Politie Drenthe

Persberichten

Persberichten van zondag 17.00 uur tot maandag 08.00 uur. 11:08 maandag 20 december 1999

Martin Panman

Aanrijdingen door gladheid
Gisteravond en vannacht zijn 23 aanrijdingen gebeurd door gladheid. Er was alleen materiele schade.
Hieronder volgt een aantal.

Op de Lonerstraat in Assen slipte een gisteravond een auto en kwam in een sloot terecht.
In Wateren op de Appelschaseweg gleed gisteravond ook een auto in de sloot en op de Noordholt in Roden eveneens een auto in de sloot. Op de A28 bij Hoogeveen slipte gisteravond een auto en kwam tegen de vangrails aan. De auto kwam vervolgens op de rijbaan tot stilstand. Twee andere auto's konden de eerste auto niet meer ontwijken en botsten er bovenop.

In Havelte op de N32 slipte gisteravond een auto en kwam half op de weg/berm tot stilstand. Door een kraanwagen is de auto weer op de weg getrokken.
Vannacht gleed een auto de middenberm in van de A28 ter hoogte van Beilen. Ook deze auto moest door een kraanwagen op de weg getrokken worden.
Even daarna gebeurde nog een aanrijding op de A28 ter hoogte van Beilen. Een bestuurder van een personenauto slipte en maakte een draai van 180 graden. Twee andere automobilisten konden niet meer stoppen en raakten elkaar.

Tegen 5 uur wilde een 22 jarige bestuurder uit Borger inhalen op de A28 ter hoogte van Beilen. Omdat het wegdek glad was, ging dat mis. Een boom en de auto overleefden het niet. De bestuurder kwam met de schrik vrij.

Hoogeveen - Alcomobilist
Vannacht moest een 39 jarige inwoner uit Hoogeveen een blaastest ondergaan. Hij blies een A en moest derhalve mee naar het politiebureau om een ademanalyse te ondergaan. Hij weigerde dit echter. Hij kreeg een rijverbod van 7 uur opgelegd en zijn rijbewijs is ingevorderd.

Eelde-Paterswolde - Inbraak woning

Gistermiddag tussen 16.20 uur en 19.00 uur is er ingebroken in een woning aan de Hoofdweg in Eelde-Paterswolde. Een ruit van een balkondeur werd vernield en uit de woning werd een kluis gestolen. Naast de woning stond de auto van de inbrekers. De inhoud van de kluis is niet bekend.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 2357 '