Persberichten

Berichten van dinsdagmiddag tot woensdagmorgen 15-09-99 09:31 woensdag 15 september 1999

Roel Hallink tel.: 0528-295216

* Alcoholcontrole

ROLDE - Gisteravond is tijdens een alcoholcontrole op de Gieterstraat een 63-jarige man uit Eext aangehouden. Tijdens de blaastest bleek dat hij te veel gedronken had. Op het bureau blies hij 305 ug/l (ongeveer 0.7 promille). Na verhoor is de man met een dagvaarding op zak heengezonden.

* Inbraak in auto

EMMEN - Gistermiddag deed een 48-jarige man uit deze plaats aangifte van inbraak in zijn auto. Zijn auto stond geparkeerd aan de Laan van het Kinholt. Ontvreemd werden een autoradiocassetterecorder, twee rijbewijzen en een ziekenfondspasje. De schade bedraagt ongeveer fl 800,00.

* Inbraak in opslagruimte

RODEN - In de nacht van maandag op dinsdag is er in een opslagruimte aan de Ceintuurbaan-Noord ingebroken. De daders hebben om binnen te komen de toegangsdeur achter een autobedrijf opengebroken. De scharnierpennen zijn eruit verwijderd en de deur is uit het kozijn gewrikt. Gezien de hoeveelheid aan goederen in deze opslagruimte is het nog niet helemaal duidelijk wat er mist, er zal eerst een inventarisatie moeten plaatsvinden.

* Winkeldiefstal

ASSEN - Gistermiddag is bij een winkel aan het Koopmansplein in deze plaats een 33-jarige man Musselkanaal aangehouden. De man wilde een zwarte donsjas ter waarde van F249,95 wegnemen. Hij had het detectielabel eraf gehaald en in de jaszak van een andere jas gestopt. Het winkelpersoneel kon de man aanhouden. Na de komst van de politie bekende hij de diefstal. Uit het ingestelde onderzoek bleek dat de man vorige week in Groningen ook al gepakt was voor hetzelfde feit. Na verhoor is de man heengezonden met een snelrechtverbaal.

* Snelheidscontrole

YDE - Gistermiddag werd op de Norgerweg een snelheidscontrole gehouden waarbij 180 voertuigen werden gecontroleerd. 14 daarvan reden te hard. Hoogst gemeten snelheid was 64 km.
PATERSWOLDE - Op de Hoofdweg (50 km) werd gisteravond een snelheidscontrole gehouden. Hier werden 617 voertuigen gecontroleerd, waarvan er 120 te hard reden. Hoogst gemeten snelheid was 105 km.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 2381 '