Persberichten

Berichten van maandagmiddag tot dinsdagmorgen 13-07-99 09:48 dinsdag 13 juli 1999

Bert Peters 0591 66 20 14 of 0653 23 80 59

Assen, ongeval
Reed gistermiddag omstreeks 16.30 uur een 23-jarige man uit Bovensmilde over de Witterzomer toen hij door een tegemoetkomende lijnbus in de berm van de weg werd gedwongen. Hij raakte daar in de slip en sloeg met de auto over de kop. Bestuurder en inzittende kwamen met de schrik vrij, auto total loss. De buschauffeur reed door en is nog niet getraceerd.

Hollandscheveld, alcomobilist
Kwam gistermiddag omstreeks 17.00 uur een melding dat een slagboom bij Schoonhoven was vernield en een auto in de sloot lag. De 37-jarige bestuurder uit Schuinesloot bleek na een blaastest een alcoholpromillage te hebben van ruim 1,4. Later ontkende hij de bestuurder te zijn geweest ten tijde van het ongeval. De auto is vermoedelijk ook niet verzekerd.

Hoogeveen, oproepkracht aangehouden
Werd een 17-jarige oproepkracht uit Hoogeveen aangehouden door een bedrijfsleider van een supermarkt aan de Wielewaal. De joingen werd verdacht van verduistering van geld. De jongen ontkende maar aan het bureau kwamen toch 3 briefjes van honderd gulden uit zijn sok tevoorschijn. Ook bleek hij nog thuis ruim driehonderd gulden verstopt te hebben.

Hoogeveen, inbraak
Werd vannacht omstreeks 03.45 en inbraak gepleegd in een winkel aan de Hoofdstraat. Een winkelruit werd geforceerd waarna men toegang verkreeg. Binnen werden 2 vitrines verbroken waarna camcorders en digitale foto-apparatuur werd weggenomen. Ruim een half uur na de inbraak werd de politie pas gewaarschuwd.

Eelde-Paterswolde, beroving taxichauffeur
Werd vannacht een 21-jarige taxichauffeur uit Groningen gedwongen zijn taxi af te geven alsmede zijn portemonnee. De klant was ingestapt aan het Zuiderdiep in Groningen waarna hij zich liet rondrijden via Haren en Eelde-Paterswolde. In de buurt van Tynaarlo moest hij zijn auto afstaan waarna de man wegreed. Later werd de man rijdend aangetroffen op de A 28 nabij de afrit Spier. Daar werd hij aangehouden. Hij weigerde zijn naam op te geven maar vermoedelijk gaat het hier om een 39-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 2410 '