Persberichten maandag 19 juli 1999 tot 16.00 uur 15:50 maandag 19 juli 1999

Ernest Zinsmeyer 0622 662875

NOORDSESCHUT
Telefoonstoring
Maandagmorgen omstreeks 11.00 uur meldde KPN dat een deel van de gemeente Hoogeveen zonder telefoonverbinding zat. Het ging om de plaatsen Nieuweroord, Noordseschut, en een deel van Hollandscheveld. Mobiel bellen was wel mogelijk. Politie, Brandweer en Ambulancedienst hebben samen het gebied, met 277 telefoonaansluitingen, zoveel mogelijk geprobeerd af te dekken. Dat gebeurde met herkenbare autos met een mobiele telefoon. Zo stond bij recreatiepark Schoonhoven een ambulance opgesteld. Bij het winkelcentrum in Hollandscheveld stond een brandweerauto, en bij een school in Nieuweroord een politieauto. De bevolking is op de hoogte gesteld door een geluidswagen, en via Radio Drenthe. Omstreeks 15.30 uur gaf KPN door dat de storing was opgeheven.

MEPPEL
Inbraak in auto
Zondagnacht is ingebroken in een geparkeerde auto aan de Van Ewijcksingel. De 24-jarige eigenares mist haar radiocassetterecorder.

HOOGHALEN
Diefstal tuinbeelden
Zondagnacht zijn acht betonnen tuinbeelden gestolen uit een tuin aan De Streek. De 50-jarige eigenaar gaf aan dat er enkele bijzondere beelden bij waren. Een oude man met een fles, een oude vrouw met een deegrol, en een jongetje op een ton, zijn zeer opvallende verschijningen. De beelden zijn ongeveer 1 meter hoog.

COEVORDEN
Diefstal trilplaat
Afgelopen weekend is vanaf een afgesloten bedrijfsterrein aan de Vosmatenweg een trilplaat met aanhangwagen gestolen. Het hek om het terrein bleek omver te zijn getrokken . De schade bedraagt ongeveer F 20.000.-

RODEN
Snelheidscontroles
Maandagmorgen zijn op de Groningerstraat 330 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden 30 bestuurders met een te hoge snelheid. De snelste reed 80 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.
Op de Norgerhof zijn 346 autos gecontroleerd. Hier reden 43 bestuurders te snel. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 94 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.
Vervolgens passeerden 130 autos de radar op het Oosteind in Norg. Hier reden 22 bestuurders te snel. De snelste reed 73 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 2443 '