Politie Drenthe

10:06 woensdag 29 maart 2000

Bert Peters 0591 66 20 14 of 06 53 23 80 59

Veeningen, eenzijdig ongeval
Reed vannacht omstreeks 00.50 uur een 52-jarige man uit Kantens over de A 28 in de richting Hoogeveen. Ter hoogte van Veeningen raakte hij de vangrail, vervolgens in de slip om tenslotte in de sloot tot stilstand te komen. De bestuurder wist zich zelf uit de auto te redden met een nat pak. Door de politie werd hij onder de warme douche gezet en voorzien van droge kleding (overall en kleding van collega's). De bestuurder liep geen letsel op.

Zwiggelte, ongeval met letsel
Gistermiddag omstreeks 17.00 uur raakte een 30-jarige bestuurster op onverklaarbare wijze met haar auto in de berm van de Halerweg en botste daar tegen twee bomen. De auto raakte total loss en de bestuurster kwam er van af met lichte verwondingen. Zij werd ter observatie per ambulance overgebracht naar het WZA. Mogelijk heeft zij een black out gehad.

Assen, alcoholmobilist
Reed gisteravond omstreeks 21.45 uur een 51-jarige man uit Eldersloo met zijn auto over de Rolderhoofdweg. Bij een blaastest bleek hij een alcoholpromillage te hebben van 1. Met een rijverbod van 4 uur en een dagvaarding kon hij het bureau verlaten.

Smilde, diefstal aanhangwagen
Werd vannacht omstreeks 03.45 uur een aanhangwagen weggenomen vanachter de woning van een 30-jarige man aan de Korenmolen. Hij hoorde geluid en zag een auto wegrijden met zijn aanhangwagen er achter. Hij belde de politie en gaf het signalement van de auto door. Even later werd de combinatie rijdend aangetroffen op de A 37 nabij Hoogeveen. In de auto zat een 32-jarige man uit Nieuweroord, zijn 24-jarige echtgenote, zijn 26-jarige zwager uit Tsjechië en hun 7 maanden oude baby. Na aankomst aan het bureau bekende vrouw dat zij de aanhangwagen hadden gestolen en kon zij na het afleggen van een verklaring met haar baby het bureau verlaten. Haar man en broer bleven op het bureau voor verder onderzoek.

Emmen, gevaarlijk gedrag jeugd
Gisteravond tijdens een snelheidscontrole aan de Weerdingerstraat probeerden drie jongens het verkeer te waarschuwen door met de armen te zwaaien en zelfs door op de rijbaan te gaan staan. Door de snelheidscontroleur werden zij aangesproken op het gevaar voor hun veiligheid. Hierna vertrokken zij. Tijdens deze controle van 20.00 tot 22.00 uur werden 456 voertuigen gecontroleerd waarvan er 26 te snel reden. Hoogst gemeten snelheid was 74 km/uur.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 2644 '