Politie Drenthe

16:25 maandag 20 december 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216

Auto tegen boom

BRUNTINGE - Raakte vanmorgen een 21-jarige inwoner van Tiendeveen gewond, toen hij met zijn auto tegen een boom botste. Hij reed over de Hoogeveenseweg richting Westerbork, toen hij in een bocht doorgleed. De man is met verwondingen aan het gezicht en borstkast, overgebracht naar het ziekenhuis in Hoogeveen. Zijn auto raakte zwaar beschadigd.

Diefstal schapen

BRONNEGERVEEN - Vanmorgen werd door een 48-jarige inwoner van Bronneger aangifte gedaan van diefstal van 3 schapen uit een weiland aan de Drouwenerstraat. De drie rammen waren voorzien van tatoeagenummers in het linkeroor en een geel oormerk. Ze waren ongeveer 10 maanden oud en van het ras Texelaar. De schapen vertegenwoordigen een waarde van ongeveer f 1250,--. De diefstal is in het weekeinde gepleegd.

Inbraken in auto's

ASSEN - Afgelopen weekeinde zijn bij een bedrijf aan de Oude Hoofdvaartsweg van twee auto's velgen gestolen. Van een Opel Kadett werden alle vier sportvelgen gestolen en van een BMW werden er twee gestolen. Schadebedrag is nog niet bekend.

STEENWIJKSMOER - Afgelopen nacht is er ingebroken in een auto aan de Hoofdweg. Om in de auto te komen werd het rechterportier geforceerd. Gestolen werden de radio, een cd-wisselaar, twee geluidsboxen uit het dasboard en de gehele hoedenplank met boxen en subwoofer. Ook de achteruit van de auto werd vernield en uit de koffer werd nog een gereedschapskist met inhoud gestolen. De schade bedraagt ettelijke duizenden guldens.

EEN - Aan de Schans Portugal werd vannacht een auto opengebroken. Het rechterportier was geforceerd. Gestolen werd de radio en enkele cassettebandjes.

Diefstal vanaf bouwplaats

EMMEN - Bij een in aanbouw zijnde woning aan de Turkooisdreef is een complete CV-ketel gestolen. De daders zijn via de garagedeur binnengekomen. De schade bedraagt ongeveer 3500 gulden. Aan de Smaragddreef werden afgelopen weekeinde ongeveer 20 zakken cement à 25 kg, gestolen. De schade bedraagt ongeveer 150 gulden.

Diefstal snorfiets

WEITEVEEN - Werd door een inwoner van Weiteveen aangifte gedaan van diefstal van zijn snorfiets. Deze stond in de schuur en was afgesloten met een kabelslot. Vermoedelijk gepleegd in het afgelopen weekeinde.

Inbraak woning

HOOGEVEEN - Werd vanmorgen ontdekt dat er was ingebroken in een woning aan de Curiestraat. De toegang werd verschaft door het forceren van een tuindeur. De gehele woning was doorzocht. Vermist worden alleen wat sierraden. Men zal vandaag bekijken of er nog meer weg is.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 2949 '