van woensdagmiddag 18 augustus 1999
15:17 woensdag 18 augustus 1999

Bert Peters 0591 662014 of 0653 238059

Nieuw-Amsterdam, centrum alcoholvrij
Met ingang van 25 augustus a.s. is het volgens de APV verboden om in het centrum van Nieuw Amsterdam op de openbare weg alcoholische drankjes te gebruiken en/of een aangebroken fles of blikje drank bij zich te hebben. Dit betrokken aangewezen gebied is als volgt begrensd: binnen de ring van straten Vaart ZZ, Zijtak, Ringlaan, Jagerslaan, Drijverspad en Schooldijk.

Emmen, diefstal fototas
Ontdekte een 24-jarige bewoner uit Emmen dat gisteren tijdens zijn bezoek aan de dierentuin zijn fototas met videocamera was weggenomen vanaf de buggy. Dit gebeurde toen zij bij de mantelbavianen stonden te kijken. Hij heeft een schade van f 4.000,-.

Emmen, hennepkwekerij
Vanmorgen is de gisteren ontdekte hennepkwekerij aan de Nijverheidsstraat ontmanteld. Zo'n tweeduizend hennepplanten, goed voor een opbrengst op jaarbasis van twee miljoen gulden, werden vernietigd. Alle apparatuur (waarde meer dan f 100.000,-) werd overgebracht naar de dienst Domeinen. Het is nog niet bekend wie de kwekerij exploiteerde.

Mantinge, ongeval met letsel
Reed een 18-jarige jongen uit Hoogeveen op zijn snorfiets over de verlengde Middenraai en verleende op de kruising met de Mantingerdijk geen voorrang aan een 36-jarige automobilist uit Meppen. De snorfietser kwam te vallen en werd met onder andere een hoofdwond naar het Bethesdaziekenhuis vervoerd. De automobilist boste na de aanrijding tegen een in de middenbern staande straatnaamzuil die hierdoor afbrak.

Eelde-Paterswolde
Werden vannacht in twee woningen ingebroken. Aan de Veldstukken kon via een bovenlicht de raamvergrendelingen worden geopend waarna men door het geopende raam toegang verkreeg. Er werd een tas met documenten weggenomen. De 31-jarige bewoner deed aangifte. Ook werd vannacht ingebroken in een woning aan de Lotstukken. Via dezelfde wijze als hiervoor werd toegang verkregen waarna geld (ruim honderd gulden) en een GSM werden weggenomen. De 35-jarige bewoonster deed aangifte.

Hoogeveen, Glaspui vernield
Deed een 56-jarige man uit Hoogeveen namens de gemeente aangifte van vernieling van de glaspui van het Compagniehuis aan de Raadhuisstraat. Vier uiten van gelaagd glas waren vernield en de schade beloopt ongeveer f 3.000,-.

Coevorden, schuurbrand
Brak vanmiddag brand uit in een schuur op een woonwagenlocatie aan de Cornelia Huygensstraat. De brandweer kon voorkomen dat de uitslaande brand oversloeg naar een woonwagen. Tijdens de brand waren er knallen van de gesprongen asbestplaten. Nog niet is precies duidelijk wat de oorzaak van de brand is, het echtpaar wordt hierover nog gehoord.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 2990 '