Berichten van maandagmiddag tot dinsdagmorgen
10:46 dinsdag 19 januari 1999

Bert Visser

Emmen, materiële schade

Een 21-jarige vrouw uit Klazienaveen sloeg gisteren op de Dordsestraat met haar auto over de kop. Zij naderde de splitsing van de rijbanen en voor haar reed een 56-jarige vrouw, ook uit Klazienaveen. Toen de vrouw wilde remmen kon ze het rempedaal echter niet vinden. Om een aanrijding te voorkomen stuurde ze naar links, maar daar kwam een tegenligger aan waardoor ze weer naar rechts stuurde. Dit gebeurde via de schuine kant van de verkeers-geleider en daardoor sloeg haar auto over de kop en tevens kwam zij in aanraking met de auto van de 56-jarige. Er was geen lichamelijk letsel.

Hoogeveen, auto’s zwaar beschadigd

Twee auto’s zijn dinsdagmorgen ten gevolge van een aanrijding op de Nijstad zwaar beschadigd. Een 22-jarige man uit Hoogeveen raakte in een bocht op de verkeerde weghelft en botste met een 48-jarige tegenligger uit Koekange. De beide voertuigen raakten zwaar beschadigd, maar omdat beide mannen een autogordel droegen was er verder geen lichamelijk letsel.

Assen, diefstal fiets

Maandagmiddag werden twee mannen aangehouden die een fiets hadden gestolen. Een getuige meldde dat hij twee mannen had gezien die zich verdacht ophielden bij een woning aan het Kanaal. Toen de politie ter plaatse kwam, kwamen de mannen op een felgroene damesfiets aanfietsen. Beide mannen werden aangehouden. Zij gaven toe dat de fiets was gestolen, maar gaven elkaar de schuld. Snelrecht werd toegepast.

Hoogeveen, diefstal uit auto

Maandagmorgen werd een GSM-telefoon gestolen uit een auto die geparkeerd stond bij de tennis- en squashhal aan de Terpweg. De ruit van een van de portieren was vernield.

Borger, diefstal uit woning

Maandag is er ingebroken in een woning aan het Korbeel. Men was de woning binnengekomen via het keukenraam. Om niet gezien te worden heeft men van de buitenlamp met sensor aan de achterzijde van de woning de bedrading losgetrokken. De buitenlamp met sensor ter hoogte van de garage werd verdraaid, zodat de lamp niet richting oprit scheen. De hele woning werd overhoop gehaald en er worden sieraden, wat geld, een horloge en een jasje vermist.

Zuidlaren, diefstal uit bedrijf

Maandag is er ingebroken in een shoarmazaak aan de Millystraat. Men kwam binnen via de zijdeur van het pand. Er werd geld uit een tweetal speelautomaten, een steengrill, een videorecorder, een cassette-/cd speler en een fototoestel ontvreemd.

Meppel, diefstal uit winkel

Een vrouw uit Ruinen nam gistermiddag een truitje t.w.v. f 15,- mee uit een winkel aan de Swaenenborgh. Zij deed dit zonder te betalen. Vervolgens werd ze staande gehouden door de edrijfsleider. Namens justitie werd haar een transactie van f 300,- aangeboden die ze betaalde.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 2993 '