Politie Drenthe

Berichten van maandagmorgen
10:52 maandag 15 november 1999

Dirk Neef, 0522 - 274112

Vanmiddag en de rest van de week verzorgt Roel Hallink de persberichten

Auto landt op bootje

VALTHERMOND. Zondagavond parkeerde een 18 jr. automobilist uit Valthermond ongewild zijn auto op een wel heel bijzonder plaats. Nadat hij op de Kavelingen in zijn woonplaats de macht over het stuur had verloren, botste hij eerst met de achterkant van zijn auto tegen een boom om vervolgens te landen op een bootje in het water van het Kavelingsekanaal. Het bootje brak doormidden en ging samen met de auto ten onder. De bestuurder kreeg een nat pak maar bleef ongedeerd. Volgens zijn verhaal verloor hij de macht over het stuur omdat hij moest uitwijken voor een kat.

Dronken bestuurder veroorzaakt bijna frontale aanrijding

DALEN. Het ging zondagmiddag allemaal maar net goed op de Berkmeerweg in Dalen. Een 55 jr. zwaar beschonken automobilist uit Coevorden had de hele rijbaan nodig. Slechts doordat de bestuurder van een tegemoetkomende politieauto snel reageerde werd een frontale botsing voorkomen. Even later zagen de agenten die de achtervolging hadden ingezet ook nog een andere tegemoetkomende automobilist de berm induiken. De dronken man reed rakelings langs bomen en lichtmasten. Nadat het de agenten was gelukt de man veilig in te halen en tot stoppen te dwingen, wilde hij niet mee naar het politiebureau. Na een kleine worsteling werd hij geboeid overgebracht naar een politiebureau. Omdat hij niet in staat was een blaastest af te leggen nam een huisarts van hem een bloedproef. Het resultaat daarvan zal over enkele weken bekend zijn. Zijn rijbewijs en auto zijn in beslag genomen.

Gewapende overval

EMMEN. Zondagavond tegen 21.30 uur overviel een gewapende en gemaskerde man een snackbar aan het Valkenveld in Emmen. De man liep de snackbar, waar op dat moment verder geen klanten waren, binnen en dwong het 26 jr. personeelslid met een handvuurwapen om het geld uit de kassa af te geven. Nadat de vrouw dit had gedaan rende de overvaller de snackbar uit en sprong over een muurtje bij een vlakbij gelegen bank. Een getuige zag kort daarop een donkergroene bestelbus met geblindeerde achterramen met zeer hoge snelheid wegrijden. Bij de overvaller gaat het om een man met lichte huidskleur met een lengte van ongeveer 1.70 mtr. Hij was gekleed in het zwart en droeg een bivakmuts.

Auto in brand

KLAZIENAVEEN. Door onbekende oorzaak vloog zondagmiddag op een parkeerplaats aan de Langestraat in Klazienaveen een geparkeerde auto van een 29 jr. inwoner van die plaats in brand. Een voorbijganger zag in de auto iets branden en even later de auto vanzelf een stukje achteruitrijden. De brandweer bluste de brand.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3010 '