Berichten van vrijdagmorgen 23-04-99
10:06 vrijdag 23 april 1999

Roel Hallink, tel:0528-295216

* Onder invloed

COEVORDEN - Gisteravond werd op de Kromme Elleboogweg een automobilist aangehouden, vermoedelijk onder invloed. De betreffende bestuurder werd mee genomen naar het politiebureau om te blazen. Daar bleek dat hij een promillage van 1.9 had. Het gevolg hiervan was, dat zijn rijbewijs werd ingenomen en aan hem een dagvaarding werd uitgereikt.

* Auto op de zijkant

PESSE - Gisteravond rond 6 uur reed een 21- jarige inwoner uit Beilen over de A28. Ter hoogte van Pesse raakte hij vermoedelijk door hevige regenval in de slip, sloeg over de kop, nam vervolgens in zijn buiteling een boom mee om vervolgens op de zijkant langs de rijbaan tot stilstand te komen. De bestuurder bekwam enige kneuzingen. De auto was zwaar beschadigd.

* Diefstal uit auto

EMMEN - Werd gistermiddag uit een auto die geparkeerd stond aan de Meester J. J. Willingestraat een autoradio / cd-speler en een tiental cd's gestolen. De dader was via een portierraam in de auto gekomen. De schade bedraagt ongeveer f 1000,-.

* Diefstal wieldoppen

HOOGEVEEN - Gisteravond werd aan de Sportveldenweg van een auto de vier wieldoppen gestolen. De man had zijn auto daar geparkeerd en toen hij daar na een klein uurtje terug kwam bleken de doppen verdwenen te zijn. De schade is niet bekend.

* Inbraak woning

ASSEN - Gisteravond tussen 18.00 en 24.00 uur werd bij een woning aan de Van Swinderenhof ingebroken. De dader(s) kwam binnen door de vernielde ruit van de slaapkamer. Alles werd doorzocht. Uit een kast in de kamer werd een groot aantal cd's gestolen. Het juiste aantal is nog niet bekend. Vermoedelijk is de dader door de komst van de bewoner gestoord, omdat de video en stereo- installatie klaar stonden om meegenomen te worden. Totale schade is nog niet bekend.

* Diefstal aanhangwagen

COEVORDEN - Bij een bedrijf aan de Monierweg werd gisteravond laat een aanhangwagen gestolen. De dader(s) had het toegangshek aan de achterkant open gebroken. De eigenaar van het bedrijf zal vandaag inventariseren of er nog meer vermist wordt.

* Diefstal coniferen

GROLLOO - Bij een bedrijf aan het Oostereind werden gisteravond vanaf het terrein 150 coniferen en 4 zakken kalk gestolen. De dader(s) was op het terrein gekomen door een hek te verbreken en met een auto tot bij de coniferen te komen. Daar heeft men de coniferen uit de grond gehaald en meegenomen. De eigenaar weet nog niet precies wat de schade is.

* Diefstal uit schuur

ASSEN - Uit een schuur van een woning aan de Epe werd gistermiddag een klopboormachine en een hogedrukreiniger gestolen. De dader(s) had de schuurdeur geforceerd om binnen te komen. De schade is nog niet bekend.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3040 '