van donderdag 4 februari 1999
10:54 donderdag 4 februari 1999

Bert Visser

*
Een 17 jarige bromfietser uit Assen is woensdagmiddag met rugklachten overgebracht naar het ziekenhuis in zijn woonplaats. Hij raakte gewond toen hij op de kruising Schooloerstraat/ Uteringsweg werd in botsing kwam met een auto, bestuurd door een 28 jarige man uit Assen. De automobilist verklaarde, dat hij bij het oprijden van de kruising wel had uitgekeken maar dat hij de bromfietser niet had gezien. Zowel de auto als de bromfiets zijn afgesleept.

*

Een driejarig jongetje is woensdagmiddag op de Zijtak Westzijde in Nieuw Amsterdam gegrepen door een passerende bromscooter toen hij tussen geparkeerde auto’s plotseling de weg overstak.
De 18 jarige bromfietser uit Veenoord kon het jongetje niet meer ontwijken. In het ziekenhuis bleken de verwonding van de kleuter mee te vallen. Hij kwam er van af met een hoofdwondje en wat schaafplekken.

*

Bij een verkeersongeval op de kruising Galileilaan / De Vos van Steenwijklaan in Hoogeveen een 27 jarige vrouw uit Elim gewond geraakt. Ze is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Hoogeveen. Toen ze met haar auto de kruising opreed kwam ze in botsing een auto, bestuurd door een 25 jarige man uit Geesbrug. Hij wilde vanaf de Vos van Steenwijklaan de Galileilaan oprijden en botste op het kruisingsvlak op de auto van de Elimse.

*
Een 29 jarige bewoner van de Wenakkers in Annen heeft woensdagnacht voorkomen dat er bij hem werd ingebroken. Tegen vijf uur werd de man wakker van geluiden uit de tuin. Toen hij in de woonkamer kwam hoorde hij iemand morrelen aan de tuindeur. De inbreker ging op de vlucht toen de bewoner het licht aanknipte.
De inbreker was er al in geslaagd het slot af te breken.

*

Bij een inbraak in een tankstation aan de Rijksweg N32 in Nijeveen hebben inbrekers woensdagnacht geld en rookwaren gestolen. Men is binnengekomen door het openbreken van een zijdeur. Aangifte volgt na inventarisatie van de schade.

*

De politie van Assen heeft woensdagnacht in het Wilhelminaziekenhuis een 29 jarige Assenaar aangehouden op verdenking van mishandeling van een 29 jarige arts-assistent.
De man was even tevoren met z’n vriendin naar het ziekenhuis gebracht omdat er het vermoeden was dat de vriendin een miskraam zou hebben. Na onderzoek door de arts assistent achtte die de komst van een gynaecoloog noodzakelijk. Toen de arts assistent de Assenaar moest meedelen dat de gynaecoloog niet wilde komen werd hij getracteerd op een partij klappen van de man uit Assen. De arts-assistent hield er een opgezwollen gezicht en hoofdpijn aan over.

*

Bij snelheidcontrole op twee “tachtig kilometerwegen” in Ruinen en Veeningen hebben 41 automobilisten een proces-verbaal gekregen. Er zijn ruim 580 auto’s door de radar gegaan. De hoogste snelheid werd gemeten op de Veeningen. Daar scheurde een bestuurder langs met 123 op de teller.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3118 '